مصوبات دور اول سفر رییس جمهور، موجب توسعه حوزه آب و راه دیواندره شد

سنندج- ایرنا- فرماندار دیواندره گفت: سفر اول رئیس جمهور و هیات همراه به استان کردستان در تیرماه سال گذشته در حوزه های مختلف برکات زیادی داشت و در این شهرستان حوزه آب و راه، بیشتر از سایر حوزه ها مورد توجه قرار گرفت.

سید جواد حسینی روز سه شنبه در آستانه سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان، بخش زیادی از زیرساخت های مختلف فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و بهداشتی شهرستان دیواندره مورد توجه قرار گرفت و این سفر مصوبات خوبی برای این شهرستان بویژه در حوزه آب و راه داشت.

وی اختصاص مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل قطعات باقیمانده کریدور در بزرگراههای غرب کشور در استان کردستان را از جمله مصوبات حوزه راه اعلام کرد و گفت: ۶ هزار میلیارد ریال از این میزان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۶ هزار میلیارد ریال نیز توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق تامین قیر و فروش املاک طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ باید تامین شود.

فرماندار دیواندره اضافه کرد: برش شهرستانی این میزان اعتبار مشخص نیست اما بیشترین میزان این کریدور درمسیر شهرستان دیواندره واقع شده است، ضمن اینکه در مجموع از این میزان اعتبار سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

حسینی اختصاص مبلغ ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم محور بیجار- دیواندره (۱۴.۵ کیلومتر)، باند دوم محور بیجار - زنجان (۱۲.۷ کیلومتر) و بهسازی ورودی های بیجار از سمت تکاب (۳.۴ کیلومتر)، از سمت قروه (۳.۷ کیلومتر) و از سمت همدان (۲ کیلومتر) را از دیگر مصوبات دور اول سفر در حوزه راه اعلام کرد.

حسینی یادآور شد: از این میزان ۲ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه و مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی از محل قیر و سایر منابع (از جمله فروش املاک) در سال ۱۴۰۱ تامین خواهد شد،که تاکنون یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های هنرستان هنرهای زیبای سنندج، پلاتو نمایش بیجار، آمفی تئاتر کامیاران و پلاتو نمایش دیواندره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد که ۶۰ میلیارد ریال آن سهم شهرستان دیواندره بود.

فرماندار دیواندره اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان سد سیازاخ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تا خرداد ۱۴۰۲ را از دیگر مصوبات دور اول سفر به شهرستان دیواندره اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی افزود: اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز استان به ترتیب ۵۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی از محل فروش قیر، ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از دیگر موصبات است اما تاکنون تخصیصی نداشته است.

حسینی اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق در پنج شهر بیجار، سقز، بانه، دیواندره و قروه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نسبت مساوی در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را از دیگر مصوبات اعلام کرد.

وی توسعه طرح‌های آب رسانی زیرساختی حوزه کشاورزی، بهره برداری از پنج واحد حوزه دانش بنیان، صدور مجوز ۱۲ طرح تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی زرینه را از دیگر برکات این سفر عنوان کرد.

فرماندار دیواندره در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این پروژه‌ها، پروژه های دیگر نیز در شهرستان دیواندره وجود دارد دکه در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان نیازمند توجه بیشتر و تامین اعتبار است.

وی تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب دیواندره، تصفیه خانه فاصلاب شهری دیواندره،راه‌اندازی مجدد کاخانه سیمان سارال، توسعه بیمارستان امام خمینی دیواندره، تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی و توسعه حوزه حمل و نقل شهری، ماشین آلات و تجهیزات و کمک به بهره برداری و توسعه طرح‌های مختلف کشاورزی و گلخانه‌ای در این شهرستان را از جمله پروژه‌هایی اعلام کرد که در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان نیازمند تامین اعتبار هستند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha