چهار برابر اعتبار سالانه در سفر رئیس جمهور به کردستان اختصاص می یابد

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان، چهار برابر اعتبار سالانه استان، اعتبار اختصاص پیدا کند.

بهزاد رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور افزون بر اعتبارات سالیانه استان ها که براساس سهم بودجه در شورای برنامه ریزی ابلاغ می شود، مبلغی مصوب و اختصاص داده می شود.

وی اضافه کرد: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان، ۱۵۵ هزار میلیارد ریال مصوب و استان موفق به جذب مبلغ قابل توجهی از آن شد این میزان اعتبار هم در اجرای چند پروژه مهم هزینه شده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از این پروژه ها که از مطالبات جدی مردم استان بوده راه آهن همدان- سنندج است که اجرای آن تاثیر بسزایی در ایمنی و تقویت حمل و نقل دارد.

رحیمی با بیان اینکه کردستان بیست و چهارمین استان کشور است که به شبکه ریلی متصل می شود، اضافه کرد: در چشم انداز این طرح ادامه آن تا باشماق و بندر لازقیه سوریه دیده شده است که با تحقق این مهم شاهد تحول چشمگیری در منطقه خواهیم بود.

وی از دیگر پروژه های کلان قابل افتتاح استان را فرودگاه سقز خواند و بیان کرد: با افتتاح این فرودگاه کردستان هم به جمع معدود استان های دارای ۲ فرودگاه می پیوندد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند پروژه مهم هم در حوزه آب به بهره برداری می رسد، گفت: برای دور دوم سفر ریاست جمهوری هم تصویب ۱۴ هزار میلیارد تومان قرار شده است به پروژه های استان تزریق شود که این مبلغ چهار برابر اعتبارات سالانه استان است.

رحیمی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سفرهای استانی رئیس جمهور ۲ تا سه سال تعریف می شود، گفت: استان کردستان در جذب اعتبارات دور نخست سفر عملکرد خوبی دارد و زمینه جذب اعتبارات بیشتر را هم در سفر دوم فراهم کردهاست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha