نهادهای بین‌المللی مانع تجاوزگری رژیم صهیونیستی شوند

تهران- ایرنا- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهیان کشور با انتشار بیانیه‌های جداگانه ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از نهادهای بین‌المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، خواست ضمن احقاق حق ملت مظلوم و دردکشیده فلسطین به‌ویژه زنان و کودکان بی‌پناه، جلوی تجاوزگری و زورگویی رژیم صهیونیستی را بگیرند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا در بخشی از این بیانیه که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، آمده است: هفت دهه جنگ و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین آثار زیانباری در منطقه غرب آسیا داشته که حاصل آن کشته شدن، آوارگی و پناهندگی هزاران فلسطینی از جمله غیرنظامیان بوده است. در چند روز اخیر نیز افزایش حملات پی در پی رژیم منحوس به مناطق مسکونی، آموزشی، درمانی و بیمارستانی موجی از نگرانی ها و آوارگی را بین مردم بی پناه غزه و کرانه باختری ایجاد کرده است.

این بار روحیه ددمنشی و تجاوزگری رژیم کودک کش صهیونیستی باعث شده، از روی عجز و ناتوانی، علاوه بر تکرار ظلم ها و جنایات و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری، جنایتی دیگر از نوع حمله به بیمارستان را مرتکب شود. این رژیم اشغالگر، با حمله به مراکز درمانی، علاوه بر نقض قوانین بین المللی در عدم حمله به مراکز غیرنظامی، سبوعیت و وحشی گری خود را به معرض نمایش جهانی قرار داده و دلهای مسلمانان جهان و حق طلبان را مالامال از کینه، نفرت، بی تابی و انتقام کرده است.

در ادامه این بیانیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تمامی دانشگاهیان دانشگاه‌های ایران اسلامی ضمن اعلام هم‌دردی و عزا با همه ملت های عدالت جو و حقیقت خواه و ملت های مسلمان به ویژه ملت قهرمان فلسطین، رفتار وحشیانه و ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز درمانی در غزه را محکوم و یادآور شدند: از نهادهای بین المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، انتظار می رود ضمن احقاق حق ملت مظلوم و دردکشیده فلسطین به ویژه زنان و کودکان بی پناه و محکومیت این حملات، جلوی تجاوزگری و زورگویی رژیم صهیونیستی را بگیرند.

در فراز پایانی این بیانیه آمده است: ما دانشگاهیان، ضمن دعوت از همه دانشگاهیان جهان؛ به‌ویژه دانشگاهیان جهان اسلام، به صفوف مستحکم جبهه ضدصهیونیستی، اعلام آمادگی می کنیم جهت حمایت از حقوق فلسطینیان فرایندهای قانونی و حقوقی دفاع از آنان را در هر دادگاه صالحه ای تا محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی دنبال کنیم. اعلام می‌داریم تداوم جنایات رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا، خشم امت اسلامی را برافروخته و ریشه رژیم اشغالگر را از بنیان برمی اندازد.

بیانیه‌ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم با انتشار بیانیه‌ای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد: امروز جهانیان نظاره گر نسل کشی و جنایت سازمان یافته در فلسطین اشغالی توسط رژیم شیطانی و ضدبشری صهیونیستی هستند؛ رژیمی که اساس آن با نسل کشی و جنایات سازمان یافته، گره خورده و تاسف بار آن که همواره مورد حمایت سازمان‌های بین المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا و انگلیس خبیث بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: افکار عمومی جهانی مسئولیت اصلی نسل کشی کنونی از جمله حمله وحشیانه به بیمارستان غزه را متوجه این کشورها و سازمان‌ها می‌داند و با مردم فلسطین ابراز همدردی و همراهی دارد. اما سکوت و انفعال برخی از کشورهای اسلامی دردناک و توجیه ناپذیر است و ملت‌های مسلمان بایستی با حمایت‌های سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی خود، مردم فلسطین را تا ریشه کن ساختن این غده سرطانی، یاری و پشتیبانی کنند. امروز قرائن و نشانه‌های نابودی رژیم منحوس صهیونیستی بیش از همیشه آشکار شده است و نبرد کنونی از حلقه‌های نهایی زنجیره پیروزی است.

نهادهای بین‌المللی مانع از تجاوزگری رژیم صهیونیستی شوند

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در کنار دانشگاهیان و ملت انقلابی ایران همچون گذشته با تمام توان به حمایت از حقوق مشروع مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهد و همه آزادی خواهان جهان را به این حمایت و همدردی با آنان فرا می‌خواند.

بیانیه سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی «سمت»

سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: فلسطین نه فقط پارۀ تن اسلام بلکه نماد مظلومیت انسان‌ و تضییع حقوق بنیادی اوست. حق داشتنِ سرزمین؛ حق زندگی در خانۀ پدری و سرزمین مادری. آنچه امروز در نوار غزه می‌گذرد مصداق آشکار نسل‌کشی است. نشانۀ روشن ریشخند زدن رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی به موازین حقوق بشر و نادیده گرفتن بدیهی‌ترین هنجارهای اخلاقی حتی در صحنۀ جنگ که قواعد و ضوابطی دارد، اما دریغ و درد که رژیم اشغالگر قدس با مظلوم‌نمایی و بازتاباندنِ تصویر «قربانی» از خود در رسانه‌های جهان و به پُشتگرمی آمریکای جنایتکار، کمر به قتل عام زنان و کودکان بی‌دفاع بسته است و هرچه می‌گذرد بر سبُعیت و دُژخیمی رفتارهایش افزوده می‌شود.

سازمان سمت در این بیانیه تاکید کرد: تصویر پیکرهای بی‌جان زنان و کودکان و ساختمان‌های ویرانی که پیش از این مأمن هزاران شهروند فلسطینی بوده است، تصویر واقعی دنیایی است که در آن سیاستمدارانِ سفاک بی‌اعتنا به درد و رنج انسان آتش جنگ‌های ویرانگر را بَرمی‌افروزند، و تاوان آن را ملت مظلوم و دربند فلسطین می‌دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است: اینک تاریکی و بی‌آبی، نوار غزه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است. در پی قطع برق، بیمارستان‌ها نیز در تاریکی فرورفته‌اند و مرگِ شمار بسیاری از کادر پزشکی بر اثر بمباران و حملات پهپادی نوار غزه را به آستانۀ فاجعه‌ای انسانی کشانده است. وقت آن است که جهان اسلام تجاوز ددمنشانۀ رژیم آپارتاید و اشغالگر قدس را به نوار غزه «یک‌صدا» محکوم کند و با فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شود. به‌راستی چه‌گونه است که آمریکا به نشانۀ حمایت از فرزندخواندۀ شریرِ خود، ناوهای هواپیمابر را از آن سوی جهان به خاورمیانه گسیل می‌کند، اما از کشورهای عربی در دفاع از مردم بی‌پناه غزه بانگ مرغی برنمی‌خیزد و واکنش‌ها، از بیانیه‌های عافیت‌طلبانه و محافظه‌کارانه فراتر نمی‌رود؟

سازمان «سمت» ضمن ستایش روحیۀ سلحشوری گروه‌های مقاومت، اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر را شدیدا محکوم می‌کند و از دانشگاهیان و حوزویان و عموم مردم دردمند و انقلابی و آزاده می‌خواهد تا در برابر جنگ نرم رسانه‌ای دشمن هوشیار باشند و به حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم غزه بسیج شوند.

نهادهای بین‌المللی مانع از تجاوزگری رژیم صهیونیستی شوند

بیانیه دانشگاه علم و هنر

بسیج اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه علم و هنر هم در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: به لطف قدرت ایمان وعقاید استوار جبهه مقاومت؛ پوشالی بودن قدرت رژیم کودک کش و صفاک صهیونیستی بر جهانیان آشکار و سستی لانه هایشان نمایان شد. هیبت دروغین این رژیم اشغالگر فرو ریخت و قدرتهای جهانی را به شوک فرو برده و لانه عنکبوت را ویران ساختند . سرزمین قدس بار دیگر شاهد جنایتی فجیعی است که فرعونیان زمان در سکوت مدعیان حقوق بشر، کودک و پیر و زن و مرد را به خاک و خون کشیده اند.

اعضای هیات علمی و کارمندان و دانشجویان دانشگاه علم و هنر همصدا با آزادگان جهان، فریاد مظلومیت برادران و خواهران مسلمان غزه را لبیک گفته و ضمن ابراز انزجار و نفرت از سکوت مدعیان حقوق بشر، کودک کشی و نسل کشی رژیم صفاک صهیونیستی در غزه را محکوم و همه اقشار ملل اسلامی را به حمایت و دفاع قاطع از مردم بی دفاع و مظلوم غزه و فلسطین دعوت کردند.

بیانیه دانشگاه آزاد در محکومیت نسل‌کشی آشکار کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه

دانشگاه آزاد هم در بیانیه ای، حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد و از مردم خواست که در تجمع اعتراضی عصر امروز در حمایت از مردم غزه شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است: نسل‌کشی آشکار کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه، بار دیگر دنائت و حرام‌زادگی صهیونیست‌های غاصب و حامیان آنها را نشان داد و اوج این دنائت، حمله به بیمارستان و کشتار مجروحین و خانواده‌های آنان بود که در هر مرام و مکتب و دینی مطرود است. البته این اقدامات از باب «الغریق یتشبث بکل حشیش» که «غریق برای نجات دست به هر کاری می‌زند»، نشان می‌دهد که فروپاشی این رژیم غاصب بیش از هر زمانی نزدیک شده است.

دانشگاه آزاد در ادامه این بیانیه یادآور شد: امروز موج خروش، فریاد و ناله‌های آزادیخواهان و شرافتمندان جهان، مرهمی بر دل‌های سوخته و قوتی برای مجاهدان و جبهه مقاومت خواهد بود. از این رو از همه دانشگاهیان دعوت می‌شود امروز با حضور در مساجد دانشگاه و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حمایت از مردم غزه و برائت و انزجار از رژیم پست، کودک‌کش، نژادپرست و جعلی صهیونیستی را با صدای بلند اعلام کنند.

همچنین دانشگاه آزاد از تمامی دانشگاهیان دعوت مکرد همگام با مردم شریف در هر شهری در تجمعات حضور پیدا کنند.

همچنین دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی همدان، یاسوج، شهرکرد، منابع طبیعی گرگان، حوزه و دانشگاه با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدامات مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه شدند. دانشگاه آزاد اسلامی از مردم و دانشگاهیان خواست در تجمع اعتراضی امروز نسبت به حملات ددمنشنانه رژیم صهیونستی در غزه، شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، کلاس‌های ساعت ۱۰ تا ۱۲ دانشگاه‌ها امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) پیرو دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و در اعتراض به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین تعطیل شد. دانشگاهیان در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه در حمله به بیمارستان المعمدانی فلسطین نیز تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه سه شنبه از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت بیش از ۵۰۰ نفر توسط اشغالگران صهیونیست خبر داد. بیمارستان المعمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه در محله الزیتون در جنوب شهر غزه قرار دارد. این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های این کشور به شمار می‌رود.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیشب و بعد از انتشار خبر حمله به این بیمارستان در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافتند و خشم خود را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به نمایش گذاشتند.

مردم تهران نیز در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان سه شنبه شب در تجمع اعتراضی در میدان فلسطین، کشتار مردم بی گناه غزه را محکوم کردند و شعار «مرگ بر اسراییل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با اسراییل»، «سپاهی با غیرت موشک جواب موشک» سر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha