۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85262658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیرخارجه‌ پاکستان: زمان اقدام برای توقف جنایات اسرائیل فرارسیده است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر خارجه پاکستان در آستانه اجلاس وزرای سازمان همکاری اسلامی در جده حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی را یک اقدامی شنیع و ضدبشری دانست و گفت: اکنون زمان اقدام برای توقف جنایات اسرائیل فرارسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «جلیل عباس جیلانی» همزمان با برگزاری نشست اضطراری وزیران خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی در جده در صفحه اجتماعی اکس نوشت: خیلی واضح می‌گوییم، حمله شنیع اسرائیل به بیمارستان غزه هرگز اقدام دفاع از خود نیست.

وی افزود: این اقدام ضدبشری صهیونیست‌ها قوانین حقوق بشر بین‌المللی را نقض می‌کند. در حمله اسرائیل کودکان، زنان، پزشکان، پرسنل و غیرنظامیان بی‌گناهی که به دنبال سرپناه هستند، هدف قرار گرفته‌اند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد: باید اقدام فوری علیه این رژیم خشن که مرتکب به مجازات دسته جمعی علیه فلسطینیان بی گناه شده است، انجام شود. پاکستان ادامه محاصره و حملات به غزه را به شدت محکوم و خواهان آتش بس فوری است.

جیلانی افزود: اکنون زمان اقدام فرا رسیده است: پایان دادن به خصومت ها، لغو کوچ اجباری فلسطینی ها از خانه هایشان و اجازه ورود کمک های بشردوستانه به غزه بدون هیچ وقفه ای.

براساس این گزارش، مقامات بلندپایه پاکستانی از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و روسای مجالس سنا و ملی این کشور در واکنش به جنایت روز گذشته صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، این اقدام را محکوم و خواستار یکپارچگی جامعه جهانی در توقف خشونت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان شدند.

روز گذشته نیز فرماندهان ارتش پاکستان با تاکید بر حمایت‌های قوی دیپلماتیک، سیاسی و اخلاقی این کشور از فلسطین به ویژه از نبرد فلسطینیان برای آزادی کشورشان، جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه را محکوم کردند.

اشغالگران صهیونیست روز گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha