سازمان‌های مردم نهاد، صدای رسای مردم ستمدیده فلسطین باشند

سنندج- ایرنا- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در بیانه ای مشترک جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی گناه غزه را محکوم و از تمام سازمان‌های مردم نهاد خواستند، صدای رسای مردم مظلوم و ستمدیده باشند.

به گزارش ایرنا در این بیانیه مشترک که روز پنجشنبه منتشر آمده است: امروز مردم مظلوم فلسطین زیر بمباران جنون آمیز و وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی هستند و این قصه پرغصه‌ ۷۵ سال اشغال این سرزمین است و هرگاه صهیونیست ها در میدان نبرد و در مقابل عزم استوار جوانان غیور فلسطین مستأصل می شوند به کشتار مردم بی پناه و کودکان و سالخوردگان روی می آورند.

در ادامه این بیانیه آمده است:این روزها غزه، کانون توجه جهانیان شده وفلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام مورد آماج وحشیانه ترین قتل عام قرن است و ضرورت اقدام جدی کشورهای اسلامی و امت واحده احمد در مقابله با صهیون این جرثومه فساد در خاورمیانه را دوصد چندان می کند.

همچنین دراین بیانیه آمده است: استیفای حقوق فلسطین صرفا یک موضوع عربی ـ اسلامی نیست بلکه یک مسئولیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران،همراه با ملل اسلامی و تمام ملل آزاده جهان که متعهد به دفاع از مظلوم هستند،در کنار مردم قهرمان فلسطین ایستاده است و از دولت‌ها و سازمان‌های مسئول بین المللی می‌خواهد که به بیطرفی غیرقابل قبول خود در قبال متجاوز پایان دهند.

در ادامه بیانیه اداره کل ارشاد کردستان آمده است: رژیم مجعول صهیونیسم در مدت غصب سرزمین‌های فلسطینی در بسیاری از زیر ساخت‌های حیاتی مختلف، مرتکب "جنایات جنگی" و "جنایت علیه بشریت" شده است و حمله به غیرنظامیان و ساختمان‌های مسکونی،قطع آب و برق و سوخت و بیمارستان غزه در مخاصمه جاری از مظاهر بارز این جنایات است.

این بیانیه افزوده است: رفتار دوگانه قدرت‌های جهانی در مقابل رژیم آپارتاید بویژه در موضوع توسعه تجاوزکارانه شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطین و جنایات شهرک نشین‌ها علیه مردم بیگناه فلسطین یکی از عوامل مهم ادامه اشغال و توسعه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی است.

این بیانیه ادامه داد: کشورهای عربی و اسلامی باید بدانند که تلاش رژیم اسرائیل برای عادی سازی روابط با دولت‌های منطقه و جهان قطعاً با هدف ایجاد چتر مشروعیت و توجیه ادامه اشغالگری و از بین بردن مقاومت مشروع یک ملت و به فراموشی سپردن جنایات علیه مردم فلسطین است.

دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی علیه مردم ستمدیده فلسطین، از آحاد سازمان های مردم نهاد خواست که با تکیه بر مواضع بجا و مشکل گشای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی،صدای رسای مردم مظلوم و ستمدیده باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: کاهش آلام مردم بی گناه و بی دفاع به ویژه کودکان و سالخوردگان از هر گروه و مذهب در درجه اول و تلاش جهت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه و همچنین همکاری در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه در باب رعایت اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر وظیفه همگان در شرایط سخت جاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha