۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85263950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی در البرز

کرج - ایرنا -  فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداری که با شیوه جعل اسناد اقدام به فروش خودرو می‌کردند در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز، سردار "حمید هداوند" روز پنجشنبه اظهار کرد : به دنبال ارجاع یک پرونده کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی به پلیس آگاهی استان، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های اولیه مشخص شد که کلاهبرداران با جعل مدارک هویتی معتادان متجاهر برای خود و با استفاده از مدارک جعلی برای چند خودرو، با انتشار آگهی فروش آن در سایت دیوار با مالباختگان و سوژه‌های خود قرار ملاقات و بازدید گذاشته و پس از مورد قبول واقع شدن خودرو توسط مالباخته، اقدام به تنظیم یک مبایعه نامه و تنظیم سند وکالت‌نامه در دفتر اسناد رسمی با هویت غیر واقعی کرده و در ازای ثمن معامله سکه دریافت و با گرفتن سکه ها، با استفاده از سوییچ یدک در فرصت های مناسب متواری می شدند.

هداوند اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی هویت سارق اصلی شناسایی و پس از ردزنی مخفیگاه او در شهر کرج، با هماهنگی مقام قضایی این شخص به همراه ۲ نفر از همدستانش دستگیر شد.

وی بیان کرد : در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد قابل توجهی مدارک هویتی و مهرهای جعلی، چند خودرو با پلاک جعلی و یک دستگاه خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شد.
رییس پلیس البرز ارزش اموال مسروقهتوسط اعضای این باند کلاهبرداری را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردو گفت : متهمان با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری عوامل ۱۶ فقره سرقت در چهارباغ

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی  


فرمانده انتظامی چهارباغ از دستگیری سه سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "کامران چراغی" گفت: در پی ارجاع چند پرونده سرقت از اماکن خصوصی با شیوه و روش یکسان به پلیس آگاهی شهرستان چهارباغ، تیم ویژه‌ای برای بررسی سرقت‌ها تشکیل شد.
وی افزود: بررسی‌های میدانی کارآگاهان از مناطق وقوع سرقت حکایت از آن داشت که سارقان در گروه‌های۲ و سه نفره با استفاده از ۲ دستگاه خودرو پژو و پیکان وانت وارد باغات و ویلاهای فاقد لوازم بازدارنده و خالی از سکنه شده و اقلام و لوازم با ارزش موجود در این مکان ها را به سرقت می‌بردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چهارباغ اضافه کرد: در ادامه با جمع‌بندی اطلاعات حاصل از تحقیقات و به کارگیری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، سه سارق در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهمان دستگیر شدند.
وی بیان کرد: سارقان در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب ۱۶ فقره سرقت از باغات و ویلاهای شهرستان چهارباغ اعتراف کردند.
چراغی با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه در خصوص این پرونده گفت: با تکمیل پرونده همه متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha