کاهش مازاد طبقات از ساختمان‌های بلند مرتبه منطقه ۱۹ تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به رفع خلاف از مازاد طبقات ساختمان‌های بلند مرتبه در راستای افزایش ایمنی و پیشگیری از ساخت و سازهای ناایمن و غیرمجاز اقدام کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی روز پنجشنبه اظهار کرد: به منظور تداوم اجرای طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه سه منطقه ۱۹، تذکرات مکرر، اخطارهای شفاهی و کتبی به سازندگان ابلاغ شد که در حال حاضر اغلب شهروندان به صورت داوطلبانه نسبت به کاهش مازاد طبقات اضافی ملک خود اقدام می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: شهرداری با مالکان بناهایی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد قاطعی دارد که در همین راستا طی یک عملیات چهار طبقه مازاد از ساختمان ۹ طبقه هر کدام به مساحت ۳۰ مترمربع در محله نعمت‌آباد خیابان مینو کوچه گلریز رفع اقدام شد.

وی ادامه داد: همچنین سقف، دیوار و تیغه‌چینی این ساختمان رفع خلاف و از ادامه فعالیت ساخت و ساز و بتن ریزی چندین ساختمان دیگر نیز جلوگیری شد.

فرهادی تاکید کرد: به منظور تداوم اجرای طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه سه این منطقه، از چهار هزار متر دیوارکشی غیر مجاز تصرف شده واقع در خلازیر انتهای نسیم جنب بازار خلازیر رفع خلاف شد.

شهردار منطقه ۱۹ یادآور شد: این اقدام در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک اراضی که در داخل محدوده شهری قرار گرفته‌اند و نیز مستحدثات غیر اصولی که خطرساز بودند با اخذ مجوز از مراجع قضایی در محدوده ناحیه سه انجام شد.

فرهادی اضافه کرد: این عملیات با حضور مدیران شهری منطقه، ۵۰ نیروی شهربان و حریم‌بان، ۱۵ نفر از عوامل شهرداری ناحیه سه، نیروهای یگان حفاظت، ماموران کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد و با به کارگیری یک دستگاه لودر انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha