استاندارد راهبرد اصلی ارتقای کیفیت تولید داخل است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توجه به شاخص استاندارد به عنوان یک راهکار موثر برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، تاثیر مثبتی بر سلامتی، ایمنی و بهداشت جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل استاندارد استان مرکزی، افزود: سازمان استاندارد در امر نظارت بر رعایت استانداردها، باید منافع و حقوق مردم را بر منافع بنگاه های تولیدی و اقتصادی ترجیح دهد.

وی ادامه داد: امانت‌داری، توجه به سلامت مردم و تقویت اعتماد عمومی از مهمترین وظایف سازمان ملی استاندارد است که باید مورد توجه فعالان این حوزه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: مردم باید اطمینان پیدا کنند که کالاها و خدماتی که در اختیار آنها قرار می گیرد، استاندارد و قابل اعتماد است، بنابراین سازمان استاندارد وظیفه دارد با گسترش چتر نظارتی خود بر فعالیت تولیدکنندگان زمینه تقویت اعتماد عمومی از تولیدات داخلی را فراهم کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: اجرای استاندارد، یک اصل اساسی برای ورود به رقابت‌های جهانی است و این امر بر اهمیت استانداردسازی کالاها و حتی خدمات صحه می‌گذارد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان مرکزی در حوزه تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی و گردشگری لازم است به استانداردهای مربوطه پایبند بوده و فرآیندهای مدیریتی به گونه ای طراحی شود که بهبود کیفیت، افزایش رضایت جامعه و ارتقاء اعتماد و همراهی مشتریان به محصولات و خدمات تولید شده در استان و به خصوص در مقوله صادرات را به دنبال داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: با وجود به تنوع تولیدات صنعتی و کشاورزی در نقاط مختلف کشور اما در حوزه صادرات موفقیت‌های چشمگیری به دست نیامده چرا که بسیاری از معیارهای تولید کالاهای صادرات محور رعایت نمی‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی صادر شده به نقاط مختلف جهان به دلیل استفاده غیرمتعارف کودهای شیمیایی برگشت داده می‌شود که این مهم ضمن هدررفت بیت‌المال، آبروی کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و لازم است سازمان ملی استاندارد در این حوزه با جدیت ورود پیدا کند.

بیست و دوم تا بیست و هشتم مهرماه با عنوان هفته ملی استاندار نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha