تجمع امدادگران و پزشکان کرمانشاه در محکومیت رژیم صهیونیستی

کرمانشاه - ایرنا - صدها نفر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، کادر درمان و سلامت، جامعه پزشکان و پرستاران شهرهای مختلف استان کرمانشاه امروز شنبه در محکومیت رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه تجمع کردند.

استاندار کرمانشاه در این تجمع که خبرنگار ایرنا آن را افزون بر هزار نفر برآورد کرده است؛ گفت: امروز زمان بی تفاوتی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی نیست، هیچ انسان منصف و شرافتمندی نمی‌تواند نسبت به جنایت در غزه بی تفاوت باشد.

محمدطیب صحرایی ضمن قدردانی از احساس مسوولیت امدادگران و پزشکان و کادر درمان استان که در میدان غدیر کرمانشاه گردهم آمده بودند، افزود: در ادبیات انسانی مردم جهان، حق حیات و سکونت در زادگاه یک حق کاملا مسلم و پذیرفته شده و طبیعی است.

وی اضافه کرد: اتفاقات امروز سرزمین های اشغالی سلب حق حیات انسان هایی است که در جنگ هیچ تاثیر و نقشی نداشته اند، کودکان، بیماران و زخمی ها در قانون هر جنگی مصون از کشتار باید باشند اما امروز رژیم صهیونیستی با بدترین شیوه ممکن حقوق اولیه انسان بی دفاع مظلوم غزه را در مقابل چشم جهانیان پایمال می کند.

تجمع امدادگران و پزشکان کرمانشاه در محکومیت رژیم صهیونیستی

صحرایی گفت: دفاع از غزه قبل از اینکه یک مساله اسلامی باشد، موضوع انسانی است و هیچ انسان با وجدان و آزاده ای نمی تواند در مقابل این حجم از کشتار زنان و کودکان و بیماران بی تفاوت باشد.

وی با طرح این پرسش که در مقابل این جنایات ابتدا باید جواب وجدان خودمان را بدهیم که آیا این وجدان بیدار مانده است یا نه؟ افزود: نباید گذاشت جای جلاد و شهید در این حوادث عوض شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های تبلیغاتی غرب به طرز وارونه ای در حال بیان این مساله هستند که جنگ را چه کسی شروع کرده است؟ در جواب آنها باید گفت وقتی جنگ در خانه کسی اتفاق افتاده و دشمن ظالمانه وارد سرزمین آنها می شود طرح این سوال که عملیات را چه کسی آغاز کرده است بسیار بی معنی است، باید ابتدا سووال کنیم جنگ در خانه کیست؟ در خانه فلسطینیان است یا رژیم صهیونیستی؟

تجمع امدادگران و پزشکان کرمانشاه در محکومیت رژیم صهیونیستی

وی اظهار کرد: امیدواریم سران کشورهای اسلامی راضی نشوند که چندمیلیون صهیونیست سرنوشت یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان را به حقارت بگیرند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این تجمع بیانیه سراسری امدادگران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در محکومیت رژیم صهیونیستی و اعلام آمادگی برای کمک به مردم فلسطین قرائت و با شعارهای حضار تایید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha