۴۸ هزار تُن سیب از باغ‌های میاندوآب برداشت شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از باغ‌های این شهرستان برداشت شد که بیش از نیمی از سیب تولید شده در سردخانه‌ها نگهداری می شود.

به گزارش ایرنا، رضا مقدم روز شنبه در حاشیه بازدی از واحدهای سردخانه‌ای این شهرستان اظهار کرد: امسال بیش از ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از سطح سه هزار و۸۷۲ هکتار از باغ‌های سیب این میاندوآب برداشت شد که بیش از ۲۵ هزار تن از این محصول تاکنون در سردخانه های این شهرستان بارگیری شده و این رقم رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه واحدهای صنایع غذایی و تبدیلی و بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی، افزایش ظرفیت سردخانه های شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

۴۸ هزار تُن سیب از باغ‌های میاندوآب برداشت شد

مقدم افزود: شهرستان میاندوآب دارای ۱۹ واحد سردخانه است که در حال حاضر ۱۵ واحد با ظرفیت سالانه ۶۰ هزار تن و اشتغالزایی مستقیم برای ۷۵ نفر، فعال است و چهار واحد سردخانه نیز به علت مشکلات فنی، فرسوده بودن تجهیزات و اختلاف اعضای هئیت مدیره، فعلا راکد است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سه واحد سردخانه جدید در مجموع با ظرفیت سالانه ۹ هزار تن، نیز در شهرستان میاندوآب در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha