افتتاح پنج طرح ورزشی در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل وزش و جوانان استان خراسان شمالی گفت: همزمان با بزرگداشت هفته تربیت بدنی بهره‌برداری از پنج طرح ورزشی این استان با ۴۴ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

غلامرضا شاکری کوشکی روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از سالن ورزشی اسفراین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح های ورزشی شامل سالن چند منظوره روستای "حسن آباد" اسفراین با ۱۵ میلیارد ریال، گود باستانی شیروان با ۱۰ میلیارد ریال، چمن مصنوعی شهر یکه صعود با ۶ میلیارد ریال، چمن مصنوعی مانه و سملقان با ۶ میلیارد ریال و زمین خاکی تنیس بجنورد با هفت میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: ساخت سالن ورزشی اسفراین از سال ۹۱ و دیگر طرح های ورزشی از سال ۹۹ آغاز شده بود.

شاکری کوشکی ادامه داد: اخیرا نیز پنج چمن مصنوعی با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های مانه و سملقان بهره برداری شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در دولت سیزدهم، یادآور شد: با بهره برداری از هشت هزار و ۱۳۸ متر مربع طرح ورزشی در دولت سیزدهم سرانه فضای ورزشی استان به ۵۲.۳۸ سانتی متر رسید.

برگزاری بیش از ۲۷۵ برنامه فرهنگی و ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری بیش از ۲۷۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی، گفت: دیدار با خانواده شهدای ورزشکار استان، دیدار با مسوولان ارشد خراسان شمالی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری نشست خبری، تجلیل از قهرمانان و روسای هیات های ورزشی از مهمترین برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در استان است.

وی افزود: برگزاری همایش علمی و ورزشی، همایش دوچرخه سواری، مسابقات استانی در رشته های مختلف ورزشی و مسابقات بومی و محلی از دیگر برنامه های خراسان شمالی برای بزرگداشت هفته تربیت بدنی و ورزش است.

شاکری کوشکی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با همکاری هیات های ورزشی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای ایجاد نشاط و شادابی در سراسر خراسان شمالی برگزار می شود.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha