امسال ۲ هزار و ۲۰ مدرسه جدید در کشور بهره‌برداری شد

شهرکرد - ایرنا -معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲ هزار و ۲۰ فضای آموزشی در کشور بهره‌برداری شد که از این تعداد ۴۰ فضای آموزشی با ۱۲۰ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانمحمدی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری مدرسه ۶کلاسه گوجان شهرستان فارسان افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد مدارس احداث شده و در دست احداث کشور خیری است.

وی با اشاره به اهمیت احداث و نوسازی مدارس گفت: در توزیع اعتبارات و همچنین مصوبات سفرهای استانی هیات دولت، توجه به آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، فضای آموزشی، متن و معلم از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت است و باید هر سه رکن در کنار هم باشند.

خانمحمدی اظهارداشت:در سال تحصیلی جدید ۱۶ میلیون دانش‌آموز اول مهر سر کلاس درس حاضر شدند، که توجه به احداث فضای آموزشی مناسب در اولویت قرار دارد.

وی به پراکندگی بالای روستاها در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به بحث معلم و دانشگاه فرهنگیان کم‌توجهی می‌شد، در حالی‌که هم‌اکنون مقام معظم رهبری بر احیای دانشگاه فرهنگیان برای تامین و تربیت نیروهای پرتوان ایثارگر و مخلص تاکید داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت خیرین برای مدرسه‌سازی تاکید کرد و گفت: مدارس پایگاه تربیت نیروی انسانی و نسل آینده کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کوچک انگاری آموزش و پرورش خطای راهبردی است.

به گفته وی، توسعه فضاهای آموزشی زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های مختلف از جمله راهسازی، اشتغال و تامین سایر زیرساخت‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع غزه گفت: امروز ذلت و درماندگی رژیم کودک‌کش اسرائیل را با چشم می‌بینیم، البته این اتفاق و صحنه‌ها برای کودکان و زنان غم‌انگیز است و همه کشورهای حامی اسرائیل برای رهایی از این منجلاب تلاش می‌کنند، اما حماس با کمترین امکانات تلاش‌های خود را انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مدرسه ۶ کلاسه گوجان شهرستان فارسان با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بهره‌برداری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مدرسه ۶کلاسه گوجان با اعتباری بیش از ۶۰میلیارد ریال احداث شده که ۵۵میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مابقی کمک خیران هزینه شده است.

ایرج کریمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این مدرسه افزود: این مدرسه ۶کلاسه در مساحت ۲هزار و ۴۵۰متر مربع احداث شده که یکهزار و ۵۰۰متر محوطه سازی و ۹۵۰متر مربع فضای آموزشی است.

به گفته وی، عملیات احداث این مدرسه در مقطع متوسطه اول از سال ۱۳۹۷آغاز شد.

شهرستان فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و این استان بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموزش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha