ساخت پنج هزار و ۸۰۰ طرح آموزشی در دولت سیزدهم

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبر: 85278694
ساخت پنج هزار و ۸۰۰ طرح آموزشی در دولت سیزدهم

اراک- ایرنا- مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: پنج هزار و ۸۰۰ طرح آموزشی در دولت سیزدهم آغاز و در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا، محمدامین مهرورز روز پنجشنبه در نخستین همایش دهقانان و کشاورزان خیر مدرسه‌ساز و مدرسه یار استان مرکزی در خنداب، افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد ریال منابع مالی در حال ساخت است که ۵۰ درصد این منابع مالی توسط خیران تامین شده‌است.

وی ادامه داد: روزانه ۱۱ طرح در قالب ۵۰ کلاس درس توسط سازمان نوسازی مدارس در کشور ساخته و به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: این سازمان تجلی مردمی سازی است و ۵۰ درصد منابع مالی این سازمان برای ساخت فضای آموزشی توسط خیران تامین می‌شود.

مشاور مدیرعامل و رئیس اداره‌کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در این آیین گفت: این بانک در مدت ۱۶ سال فعالیت خود ۱۶ میلیون فقره وام پرداخت و ۱۶ میلیون نفر مشتری جذب کرده‌است.

روح‌الله قاسمیان افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مدت ۶ ماه نخست امسال، یک‌هزار میلیارد ریال منابع مالی در قالب یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره وام پرداخت کرده‌است.

وی ادامه داد: بیشتر مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران خرد است و در صورتیکه بتواند در مناطق محروم و بین مردم فقیر رضایتمندی ایجاد کند، اجر آن را در دنیا و آخرت دریافت می‌کند.

مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: این بانک در قالب تبصره ۱۸ با همکاری وزارت جهاد کشاورزی وام قرض الحسنه در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

قاسمیان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خیران مدرسه‌ساز هر مبلغی را نزد این بانک برای ساخت مدرسه قرار دهند، ۲ برابر آن را برای ساخت مدرسه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۳ و پنج دهم درصد منابع کشور در اختیار ۲ بانک قرض الحسنه کشور قرار دارد و ۳۹ درصد وام توسط این بانک‌ها پرداخت شده‌است.

مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: ساخت یک مدرسه خیر ساز در محرومترین نقطه استان مرکزی در دستور این بانک قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نسل آینده کسانی هستند که ما را به آرزوهای خود می‌رسانند و اقدامی که خیران مدرسه ساز انجام می‌دهند، تربیت نسل آینده‌ است.

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا عسگری افزود: مدارس کانون رشد انسان‌های بزرگی است که زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور هستند.

وی اظهار کرد: خیران سرمایه‌گذاری ارزشمندی انجام می‌دهند و با خداوند معامله دارند و افرادی که در این فضاها آموزش ببینند، حسنه آن تا قیامت مربوط به خیران افراد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: برگزاری همایش خیران کشاورز نشان داد اقشار مختلف مردم در حوزه خیری و مدرسه‌سازی فعال هستند و نیاز است خیران در حوزه راه‌سازی و آب رسانی نیز برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان پای کار آیند.

علی‌اکبر اسدی افزود: پس از انقلاب پهلوان‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس و مدرسه‌سازی وارد شدند و ضمن دفاع از کشور در حوزه مدرسه سازی و خیری وارد شدند.

وی ادامه داد: ۲ دلبستگی شامل فرزند و مال دنیا وجود دارد که فردی که فرزند خود را در راه خداوند اهدا می‌کند و اندوخته‌ فرزند شهیدس را در راه مدرسه‌سازی هزینه می‌کند، پهلوان است.

در پایان این آیین با حضور مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون امور عمرانی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی از خیران کشاورزان این استان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha