توسعه و تجهیز هنرستان‌ها از اولویت‌های آموزش و پرورش است

شهرکرد - ایرنا - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: توسعه و تجهیز هنرستان‌ها با هدف مهارت‌آموزی براساس تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی شامگاه پنجشنبه در نشست به استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در همین ارتباط ساخت و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در قالب برنامه‌ای ویژه و مشخص در کشور دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ایزوگام سقف مدرسه‌ها با توجه به بارش‌های مفصل زمستانه از جمله چالش‌های مهم آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری است که اعتباری مناسبی برای رفع این مشکل تامین و تخصیص داده می‌شود.

رییس سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: تخصیص اعتبار لازم برای تامین وسایل گرمایشی مدرسه‌ها در آستانه فصل زمستان از دیگر برنامه‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های با استعداد کشور است که باید به فضاهای آموزشی که محلی برای پرورش این استعدادها است توجه ویژه‌ای شود.

خان‌محمدی با اشاره به بررسی روند اجرای مصوبه‌های دور نخست سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان، مشکلات باقی‌مانده که به صورت نقطه‌ای در حاشیه شهرها و مکان‌هایی که تمرکز جمعیتی وجود دارد رفع و گام‌های مهمی برای تعمیر، بهسازی و شاداب‌سازی مدرسه‌ها برداشته شود.

برچیده شدن مدرسه‌های گلی و سنگی از چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برچیده شدن مدرسه‌های گلی، سنگی و کانکسی برای همیشه از مهمترین اولویت‌های این استان است.

غلامعلی حیدری افزود: تخصیص اعتبار مناسب برای توسعه زیرساخت‌های مدرسه‌ها بهن خصوص در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری از مهمترین اولویت‌های استان است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن برخی ناترازی‌ها در خصوص تجهیز مدرسه‌ها، هنرستان‌ها و تعمیر مدارس مقرر شد اعتبار خوبی به استان تخصیص داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حرکت به سمت حرفه آموزی به جای مدرک‌گرایی یکی از راهبردهای مهم دولت است که انتظار می‌رود اعتبار خوبی برای ساخت و تجهیز هنرستان‌ها به این استان تخصیص یابد.

به گفته وی، هدایت خیران ملی مدرسه ساز به سمت چهار محال و بختیاری از دیگر ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حیدری، جذب اعتبارات مناسب در دور دوم سفر رییس جمهور در استان چهارمحال و بختیاری برای توسعه، تعمیر، تجهیز، نوسازی و زیباسازی مدرسه‌ها و دانشگاه فرهنگیان را از اولویت‌های استان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۶ کلاسه گوجان شهرستان فارسان بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha