۷۲ نفر از فعالان و رابطان سلامت محلات در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - ۶۰ نفر از رابطان سلامت فعال به همراه ۱۲ نفر از افراد فعال در کانون سلامت محلات طی آیینی در مسجد حضرت قائم (عج) شهر اردبیل تقدیر و تجلیل شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این افراد در مراسم افتتاحیه برنامه آموزشی محله محور و بزرگداشت هفته داوطلب سلامت طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و تعدادی از رابطان و داوطلبان سلامت تجلیل شدند.

دفتر کانون سلامت محله در اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز شهید سیدحاتمی اردبیل افتتاح شده و هدف از ایجاد این دفتر، اجرای برنامه‌های سلامت با مشارکت مردم در جهت ارتقای سلامت اعلام شده است.

با ایجاد این کانون و در ادامه اجرای برنامه آموزشی محله محور، ۱۰ محله از شهرستان اردبیل انتخاب شده که با تشکیل تیم مردمی در هر محله شامل رابطان سلامت و اهالی محله، مشکلات بهداشتی هر محله شناسایی و اولویت‌بندی شده و بر اساس آن، اقدامات آموزشی و یا مداخلات اجرایی برنامه‌ریزی می‌شود.

در اجرای این برنامه، داوطلبان سلامت با انگیزه فردی و به صورت داوطلبانه با مرکز بهداشت شهرستان اردبیل در پایگاه‌های سلامت محلات همکاری و فعالیت دارند و با استفاده از تجربیات به دست آمده، برنامه محله محور به تدریج در تمام محلات شهرستان اردبیل اجرا خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل جزو پیشگامان اجرای این برنامه در کشور محسوب می‌شود و این برنامه به‌زودی در تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور به اجرا در می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha