۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85272324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی برای خدمات بهتر با تشکل‌های مردمی همکاری کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم همکاری مجموعه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی با دستیاران مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی و انسجام‌بخشی در فعالیت‌های جهادی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز جمعه در رویداد "توان" در آستانه سفر هیات دولت به کردستان در سنندج با اشاره به اینکه این استان به لحاظ بهره مندی از ظرفیت‌های متنوع مردمی از استان‌های پیشرو در امر مردمی سازی است، اظهار کرد: مهمترین گفتمان دولت، مردمی سازی و سهیم‌کردن مردم در کارها در راستای توسعه و پیشرفت است.

وی رویکرد دولت سیزدهم را عمل به شعار مردمی‌بودن اعلام کرد و افزود: کردستان برای سومین بار طی یک سال و نیم میزبان رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در هفته آینده، خواهد بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه از شروع مسئولیت خود در این استان تاکنون، ۱۱۰ سفر کاری به شهرستان‌ها برای احصای مطالبات مردم، بازدید میدانی از پروژه‌های نیمه‌ کاره و اولویت‌دار بر اساس ضرورت‌ها، داشته است، ادامه داد: در اکثر حوزه‌ها کردستان امروز با کردستان دهه ۶۰ و ۷۰ قابل قیاس نیست اما هنوز با ایده‌ال‌های مورد نظر در خصوص توسعه این استان فاصله داریم و این فاصله مشهود در برخی شاخص‌ها نسبت به دیگر استان‌ها نشان‌می‌دهد که فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.

زارعی کوشا با بیان اینکه در عمده شاخص‌ها فاصله قابل توجهی با میانگین کشور داریم، ادامه داد: طرح هادی هنوز در تعداد زیادی از روستاهای کردستان اجرا نشده است.

وی با اشاره به مشکلات استان در حوزه راه، حمل و نقل و زیرساخت‌ها، یادآور شد: در حال حاضر کردستان فاقد آزادراه و گرفتار مشکلات فراوانی در زیر ساخت های حمل و نقل است و این فقدان و عقب‌ماندگی‌ها نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است و متاسفانه پرداختن به این کارهای بر زمین مانده تا حدی مانع پرداختن به دیگر امور است‌.

استاندار کردستان تاکید کرد: عدم پاسخ‌دهی صریح مدیران در مقابل مطالبات مردم و نبود اطلاعات دقیق، موجب سردرگمی شهروندان شده و این مهم در نهایت به پاشنه آشیل تبدیل خواهد شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری با شرایط آب و هوایی مطلوب، نیازمند معرفی موهبت‌های چهار فصل این استان توسط نهادهای مردمی و دولتی است، ادامه داد: زمینه و بستر ورود سرمایه‌گذار خارجی به استان فراهم شده است و بر این اساس در حوزه اقتصادی و رونق اشتغال، نیازمند معرفی ظرفیت‌های استان، حمایت و کمک دولت هستیم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان کردستان، رویداد توان با هدف هم افزایی گروه‌های جهادی، مردمی و مسئولین سازمان‌ها و نهادهای متولی حول موضوعات و مسائل استان برگزار شد و با طرح پیشنهادات اجرایی جهت حل مسائل استان به کار خود پایان داد.

در این رویداد که با شعار "ایران به توان ما" برگزار شد ، جمعی از گروه‌های جهادی و مردمی، شرکت های دانش بنیان، موسسات اجتماعی و خیریه، در کنار مسئولان استانی و ملی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha