کودکان بستری در بیمارستان تخصصی «اکبر» مشهد به مدرسه می‌روند

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکبر» از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دبستان «امید زندگی» در راستای ایجاد فرصت آموزش برای کودکان بیمار بستری در این بیمارستان اکنون دایر است.

دکتر سید علی جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تفاهمنامه‌ منعقد شده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش، دبستان امید زندگی در اتاقی مجزا در طبقه چهارم بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد که در یک بازه زمانی به خاطر کرونا فعالیت آن متوقف شد.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد مدرسه امید زندگی در بیمارستان تخصصی اکبر با حضور وزیر آموزش و پرورش طی روزهای اخیر بیان کرد: فضا آرایی این مدرسه با همکاری آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام شده است و معلمان نیز توسط این اداره کل اعزام می شوند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: در این فضا کودکان خود را در محیط مدرسه و شور و نشاط کلاس درس می ببینند و در کنار این موضوع درمان بیماری هم دنبال می شود.

وی بیان داشت: بر طبق نتایج طرح پژوهشی اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، راه اندازی این مدرسه ضمن کاهش اضطراب کودکان در روند بهبود بیماری کودک و توجه بیشتر به دستورات پزشک مؤثر است.

جعفری عنوان کرد: در این دبستان فعالیتهای آموزشی در ۶ پایه نخست مقطع ابتدایی ارائه می‌شود اما با توجه به اینکه در بیمارستان اکبر پذیرش بیماران تا سن ۱۷ سال صورت می‌گیرد، به دنبال آموزش در مقطع متوسطه نیز هستیم.

کودکان بستری در بیمارستان اکبر مشهد به مدرسه می‌روند

وی با بیان اینکه در مدرسه امید زندگی آموزش به کودکان بیمار به ۲ صورت انجام می شود، افزود: در ابتدا معلم بر بالین کودکان بیمار می رود و دانش آموزانی که توانایی حضور در کلاس درس را دارند شناسایی می کند تا کلاس درس به صورت حضوری برای آنان برگزار شود، اما برای کودکانی که شرایط و توانایی حضور در کلاس درس را ندارند، معلم مطالب درسی و آموزشی را بر بالین وی ارائه می‌دهد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر بیان کرد: تعداد دانش آموزان این دبستان متغیر است و به طور میانگین در بعضی از روزها بیش از ۱۰ دانش آموز در مدرسه بیمارستان اکبر حضور دارند.

وی گفت: هزینه آموزشی و حق الزحمه معلم در این دبستان بر عهده آموزش و پرورش استان خراسان رضوی است و والدین کودک هیچ هزینه‌ای را برای تحصیل در این دبستان پرداخت نمی‌کنند.

جعفری ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد دارای ۲۵۰ تخت با ضریب اشغال بالای ۹۴ درصد است و هم اکنون حدود ۲۰۵ کودک بیمار در این بیمارستان بستری هستند.

بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در همراهی با خانواده نیکوکار «علیزاده» در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha