قانون جدید انتخابات جلوی سوء استفاده تبلیغاتی از امکانات دولتی را گرفته است

مشهد-ایرنا- مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: در گذشته نگرانی داشتیم که امکانات دولتی برای یک فرد خاصی استفاده شود اما با ساز و کار کنونی در قانون جدید انتخابات جلوی چنین مواردی گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال سرویها روز چهارشنبه و در نشست هیات استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: در قانون جدید موضوع تبلیغات کاندیداها ساماندهی شده و مقرر شده است که امکانات و زمینه‌ها برای تبلیغات همه داوطلبان به صورت عادلانه فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست آموزشی ویدئو کنفرانسی در حوزه تبلیغات برای استان‌ها طی۲ روز گذشته اظهار کرد: اگر امکانات ادارات فرهنگ و ارشاد، تبلیغات شهری و صدا و سیما در کنار هم باشد شور انتخاباتی ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فراهم شدن زمینه بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغاتی برای تمام کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات اسفند ماه سال جاری، موجب افزایش مشارکت مردم می‌شود.

یعقوبعلی نظری افزود: مشارکت مردم شهر مشهد در انتخابات بر اساس سوابق نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی را نشان می‌دهد و معتقد هستیم تمام اقدامات قانونی در مشارکت مرم اثر دارد و بر همین اساس اجرای مناسب تبلیغات و ارتباط و گفت و گوی کاندیداها با مردم بسیار موثر است.

او با اشاره به این که باید شرایط ارتباط مناسب و بیان نظرات کاندیداها با مردم به خوبی فراهم شود ادامه داد: هر مقدار این ارتباطات راحت‌تر و مناسب تر باشد، شاهد افزایش مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهیم بود زیرا مردم حق دارند کاندیداها را به خوبی بشناسند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای عدالت در استفاده از امکانات عمومی و دولتی، هدف ماست و باید این موضوع به خوبی رعایت شود تا شائبه‌ای برای مردم و نامزدها در این زمینه ایجاد نشود.

نظری افزود: دقت در اجرای شیوه نامه‌ها برای تحقق و استفاده از این ظرفیت عمومی بسیار اهمیت دارد تا در نهایت بتوانیم کمّیت و کیفیت مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهیم و بر همین اساس نباید هیچ گونه شبهه‌ای در عدالت تبلیغاتی کاندیداها ایجاد شود.

در ادامه این نشست، سید هادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به عنوان جانشین استاندار در هیات استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی معرفی شد.

تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی خراسان رضوی

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی خراسان رضوی گفت: این هیات برای نخستین بار است که براساس یک قانون بالادستی تشکیل می‌شود.

سید هادی طباطبایی افزود: در قانون جدید داوطلبان می‌توانند به طور مساوی و عادلانه از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین نشست هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع ماده ۸۱ قانون جدید انتخابات صبح امروز دهم آبان ماه طبق تقویم انتخابات، ابلاغی از سوی وزارت کشور با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و ۹ نفر از اعضای هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات برگزار شد.

امیر فریدنیا با اشاره به تشریح وظایف هر یک از اعضای این شورا در این نشست افزود: بر این اساس دادستان مرکز استان یا نماینده وی، مدیر کل صدا و سیما یا نماینده وی، مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رییس هیات بازرسی انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی استان از جمله اعضای هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha