کردستان در آستانه اتفاقات خوب به واسطه توجه دولت سیزدهم است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: توجه ویژه دولت سیزدهم به کردستان نوید بخش اتفاقات بسیار خوبی است که می تواند استان را متحول کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: یکی از اهداف دور دوم سفر آقای رییسی به کردستان بررسی روند اجرای مصوبات دور اول است.

وی افزود: اجرای این مصوبات در نشست ها و کمیته های تخصصی بررسی می شود تا موانع احتمالی برطرف و روند اجرا سرعت گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان به راه اندازی و افتتاح فازهایی از طرح های بزرگی مانند راه آهن و فرودگاه سقز در این سفر اشاره کرد و گفت: وسعت نظر شخص رییس جمهور به کردستان، قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه به برخی مسائل کردستان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان نیازمند یک سری زیرساخت های فرهنگی و ورزشی است که در سفر دوم می شود به عنوان مصوبه به آن توجه کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نسل نوجوان و جوان کردستان، تاکید کرد: توسعه، تجهیز و تقویت زیرساخت ها و تجهیزات علمی و آموزشی در مدارس و دانشگاه ها نیازی است که در این سفر بر آن تاکید داریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه باید گشایش های مالی با تخصیص منابع به قشر آسیب پذیر استان در قالب وام های کم بهره در نظر گرفته شود، اضافه کرد: تقویت کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی کوچک هم در زمینه گره گشایی از موانع اقتصادی و معیشتی مردم استان کارساز است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: نقطه جوش مساله اشتغال در کردستان، بازگشایی گذرگاه های مرزی و تکمیل کارخانه ها و کارگاه هایی است که در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۵ ماه محسوب می شود.

درباره سفر رییس جمهور به کردستان بیشتر بخوانید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha