۱۷۰ تن خرما از نخلستان‌های شاهرود برداشت شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۱۷۰ تن خرما از نخلستان‌های روستای طرود در این شهرستان برداشت شد.

ملیحه راحتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خرما از سطح ۷۶ هکتار باغ‌های نخلستان طرود برداشت شد.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال بیش از هفت هزار تن گیلاس و آلبالو از باغ‌های شهرستان شاهرود برداشت شد، ابراز کرد: سه هزار و ۳۰ تن گیلاس در ۳۲۷ هکتار و سه هزار و ۹۷۰ تن آلبالو در ۴۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان تولید شد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: امسال ۲۱ هزار تن زردآلو از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های بارور این شهرستان برداشت شد.

راحتی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۲۵۵ تن پسته در شهرستان شاهرود تولید شد، اظهار کرد: این میزان پسته از چهار هزار و ۵۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی برداشت شد.

وی از تولید ۱۰۵ تن گل محمدی در باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان گل در ۷۲ هکتار از گلستان‌های شاهرود تولید و برداشت شد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: برداشت ۳۳ هزار تن سیب درختی از یکهزار و ۹۵۰ هکتار باغ‌های این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha