۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85278801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستبند پلیس بر دستان سارقان موتور سیکلت در ری

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبر: 85278801
دستبند پلیس بر دستان سارقان موتور سیکلت در ری

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری و انهدام باند سه نفره سابقه دار و حرفه ای موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان به ۶ فقره سرقت موتور سیکلت معترف شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد قاسم طرهانی روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت موتور سیکلت در هفته های اخیر در محدوده کهریزک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کلانتری ۱۷۰ این فرماندهی قرار گرفت و گشت زنی های نا محسوس و هدفمند افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: عوامل کلانتری کهریزک در پی گشت زنی های هدفمند در ساعات پیک جرائم در نقاط جرم خیز، روز گذشته موفق به دستگیری هر سه سارق حرفه ای و سابقه دار موتور سیکلت در حین سرقت می شوند، یک دستگاه خودرو نیز که سارقان در سرقت از آن استفاده می نمودند توقیف شد.
سرهنگ طرهانی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد متهمان ۲۷ تا ۳۱ ساله درای سوابق متعدد در امر سرقت و حمل مواد مخدر را دارا می باشند؛ در بازجویی های بعمل آمده، ضمن اقرار به بزه ارتکابی به ۶ فقره سرقت موتور سیکلت در محدوده های شهرری، باقرشهر، نازی آباد و کهریزک معترف که پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات متهمان تحویل دادسرا شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ری یادآور شد: مردم نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه دارند و از این رو می توانند با هوشیاری کامل در مراقبت از اموال خود، مانع سوء استفاده سارقان شده و با اعلام به موقع این گونه سرقت ها به پلیس، ما را در دستگیری هرچه سریعتر سارقان کمک کنند.

کشف ۳۵۰ متر سیم و کابل سرقتی

  فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق سیم و کابل در محدوده "شمس آباد" خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۳۵۰ متر سیم و کابل برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ "محمدقاسم طرهانی" با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزمی همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: برخورد قاطعانه پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی افزود: در راستای رسیدگی به مطالبه چند تن از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت کابل های برق و مخابراتی در محدوده "شمس آباد" در هفته های اخیر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۸ این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: ماموران کلانتری شمس آباد با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی ، در نهایت در نهم آبان ماه امسال هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: بلافاصله با هماهنگی های قضایی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم در محدوده "شمس آباد" مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و با بازرسی از این مکان بیش از ۳۵۰ کابل برق فشارقوی مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال از وی کشف شد که به همراه متهم به کلانتری دلالت داده شد.

طرهانی تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به پنج بزه انتسابی اعتراف کردکه پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۹ فقره سرقت کامپیوتر خودرو

سرهنگ "سیدرضا عمادالدین" در تشریح این خبر بیان داشت: با اعلام چند فقره سرقت کامپیوتر خودروهای سواری در محدوده "باقرشهر" این شهرستان در روز های گذشته پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم های عملیات کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی عوامل کلانتری باقرشهر مشخص شد، مرد سارق در ساعات پایانی شب خودروی موردنظر را شناسایی و سپس با تخریب درب خودرو اقدام به سرقت کامپیوتر خودرو ها کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری باقرشهر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی ، در نهایت در دهم آبان ماه امسال هویت متهم پرونده را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی کردند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی های قضایی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند، در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد ۱۹ دستگاه کامپیوتر خودرو کشف که به همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهم ۳۶ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به بزه انتسابی معترف گردید.

سرهنگ عمادالدین در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، گفت: از مال باختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده است می خواهیم با حضور در کلانتری ۱۷۵ باقرشهر متهم را مورد شناسایی قرار دهند.

شهرستان ری با یک میلیون جمعیت در جنوب پایتخت وقع شده ا ست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha