۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85281275
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحریم گسترده کالاهای حامیان غربی اسرائیل در کشورهای عربی

تهران- ایرنا- کشورهای عربی شاهد تحریم گسترده کالاهای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی درپی جنگ تجاوزگرانه این رژیم به نوار غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان است.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه کمپین های متعددی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و آنها خواهان تحریم کالاهای صهیونیستی در سطح جهان و کالاهای کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی شده اند.

این تحریم گسترده باعث شده که مردم در کشورهای عربی هریک بدنبال استفاده از کالاهای جایگزین تولیدی کشورهای خودشان باشند.

به نوشته پایگاه «العربی الجدید»، تحریم کالاهای ساخت کشورهای غربی باعث شده است که محصولات ساخت کشورهای عربی جایگزین محصولات خارجی شود؛ بطوری که فروش شرکت های مصری سه برابر افزایش یافته است.

تحلیلگران، این تحریم را باعث فشار بر شرکت های غربی می دانند تا از دولت های خود بخواهند که دست از حمایت از رژیم صهیونیستی برداشته یا دستکم آن را کاهش دهند. این تحریم همچنین فرصتی برای کاهش فشار مالی بر آن دسته از کشورهای عربی شده است که برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات، با مشکل روبرو هستند.

یک روی دیگر سکه تحریم شرکت های کشورهای غربی حامی رژیم اسرائیل این است که شرکت های تامین کنندهِ کالاهای جایگزین اقدام به استخدام و جذب نیروهای کاری می کنند که شرکت های خارجی در پاسخ به تحریم کالاهای خود، آن ها را اخراج کرده اند.

در چند هفته گذشته و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، درخواست ها برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سراسر جهان افزایش یافته است.

دولت مالزی در راستای حمایت از فلسطین و در بحبوحه جنگ غزه، شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا شرکت‌هایی که وعده پشتیبانی از این رژیم را داده‌اند، تحریم می‌کند.

به گزارش از نشریه استریت تایمز، در میان شرکت هایی که قرار است مورد تحریم قرار گیرند، نام شرکت های مواد غذایی که حق امتیاز شرکت های آمریکایی را دارند نیز مشاهده می شود.

شرکت های غذایی مک دونالد و برگر کینگ از جمله شرکت هایی هستند که هدف تحریم قرار می گیرند.

براساس گزارش روز ۱۷ اکتبر ( ۲۵ مهر) شرکت مک دونالد در سرزمین های اشغالی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که هزاران غذا را مجانی برای نظامیان رژیم اسرائیل فراهم می کند. شرکت برگر کینگ نیز روز ۲۳ اکتبر (اول آبان) برای نظامیان رژیم اسرائیل غذا فراهم کرد. همزمان شرکت مک دونالد مالزی در بیانیه ای اعلام کرد با شرکت "اسرائیلی" مک دونالد قطع رابطه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha