پویش "همدان پاک" برگزار شد

همدان- ایرنا- پویش همدان پاک با هدف پاکسازی ورودی های شهر همدان با مشارکت ۱۴ دستگاه و نهاد دولتی، خصوصی، خدمات رسان و سازمان های مردم نهاد و زندانیان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این پویش با هدف پاکسازی حاشیه مسیرهای ارتباطی و جمع آوری زباله های پلاستیکی مجاورت راه ها برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: امروز با حضور بییش از ۱۴ دستگاه اجرایی، قضایی، خدمات رسان و امدادی، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد ۲۰ کیلومتر از ورودی شهر همدان از زباله های پلاستکی پاکسازی شد.

سیده مریم محمدی با بیان اینکه حدود ۱۵ تن زباله پلاستکی جمع اوری شد افزود: نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زست بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: پویش همدان پاک علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان ها نیز در حال اجرا است و در یک پویش بی نظیر مبادی ورودی شهرها از زباله های پلاستیکی پاکسازی شد.

محمدی از شهروندان خواست پلاستیک را از سبد مصرفی خانوار حذف کنند و در صورت نیزا به استفاده از پستیک از رها کردن ان در طبیعت، محیط زیست، جنگل ها و حواشی رودخانه ها پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۰ هزار ساعت حکم خدمات جایگزین حبس در سال جاری صادر شده که بخشی از این حکم برای پاکسازی محیط زیست از زباله بوده است.

محمد رضا عدالتخواه اظهار کرد: بخشی از احکام جایگزین حبس نیز به کاشت درخت و نهال اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: به طور حتم هر جایی احساس انباشت زباله شود از ظرفیت محکومان برای پاکسازی و جمع آوری آن استفاده می شود البته مدیران قضایی نیز محکومان را در این اقدام پسندیده همراهی می کنند.

رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه پاکسازی محیط زیست باید به فرهنگ عمومی و یک ارزش قابل تقدیر تبدیل شود،اظهار کرد: امروز برنامه پاکسازی محیط زیست حاشیه راه از زباله و پلاستیک با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از محکومین قطعی مجازات‌های جایگزین حبس و با استفاده از ظرفیت ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و آئین‌نامه اجرائی مربوط به خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس اجرا شد.

عدالتخواه بیان کرد: همانطور که همه افراد برای پاکیزه کردن داخل خانه خود اهتمام دارند باید نسبت به تمیز بودن فضای بیرون از منزل مسکونی و محیط زیست نیز حساس باشند.

وی تاکید کرد: حرکت دسته جمعی برای پاکسازی طبیعت از زباله هایی که توسط مسافران و رانندگان عبوری در طبیعت رها شده اند می تواند در ترک این خطا و تجدید نظر در آن اثرگذار باشد.

رییس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: هدف از پاکسازی طبیعت در قالب پویش، فرهنگسازی برای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی است.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پاکسازی طبیعت در قالب همدان پاک با حضور و مشارکت ۱۰۰ نیروی شهرداری اجرا شد،گفت: نیروهای خدمات شهری به همراه سه دستگاه پرس حمل زباله پاکسازی لاین میانی از پلیس راه همدان تا ورودی شهر را بر عهده گرفتند.

مرتضی رضایی افزود: حوزه خدمات شهری شهرداری همدان بر ضوررت نظافت، پاکی و تنظیف ورودی های شهر تاکید دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha