سرانه سه درصد جنگل در ایران با پویش «کاشت نهال» به سطح جهانی برسد

سمنان- ایرنا- مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سرانه جنگل کمتر از سه درصد کشور را با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شرکت در پویش «هر نفر کاشت سه نهال» به سطح مطلوب جهانی برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین الیاس قاسمپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: سرانه جنگل در دنیا به ازای هر یک نفر ۱۰ درصد و در ایران سه درصد است که این آمار مطلوب نیست و باید بخش‌های مختلف برای توسعه سرانه جنگل در کشور تلاش کنند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: حفظ، احیا و توسعه پوشش گیاهی با اهتمام ویژه و مشارکت آحاد جامعه در کاشت نهال و شرکت در پویش کاشت یک میلیارد درخت به عنوان اصلی مهم در حفاظت از منابع طبیعی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به احادیث و روایت‌ها در اهمیت کاشت درخت، بیان کرد: کاشت درخت «صدقه جاریه» محسوب می‌شود و انتظار می‌رود اقشار مختلف جامعه در کاشت و نگهداری درخت همراهی و مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمپور تصریح کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهور، مقرر شد طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشته شود و بر این اساس، استان سمنان در چهار سال تولید ۱۰ میلیون نهال را بر عهده دارد که نسبت به تولید بیش از سه میلیون اصله نهال گلدانی و ریشه ای در سال اول اقدام شد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سمنان از استان‌های پیشروی کشور در اجرای «طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت» برای داشتن سرزمینی سبز و آباد است و این رویکرد با افزایش میزان تعهد استان محقق شد و اکنون مشارکت همگانی برای کاشت و نگهداری از نهال‌ها ضرورت دارد.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ و نیم درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha