تقویت پدافند غیرعامل برای حفظ زیرساخت های کشور ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تقویت پدافند غیرعامل برای مقابله با حملات احتمالی دشمن به زیرساخت های کشور، ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد لطیفی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان اظهار کرد: پیشرفت های نظامی ایران مافوق تصور دشمنان شده است و به اعتقاد رهبران دنیا باید از طریق فشار، جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با کشور مقابله کنند.

وی ادامه داد: دشمن بر روی خدمات زنجیره شهروندان تمرکز می‌کند و درصدد آن است با هدف قرار دادن امنیت غذایی کشور که با سفره خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارد به اهداف خود به منظور تحت فشار قرار دادن مردم، دست یابد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل، دیده‌بان آگاه و سپر محکمی برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی است افزود: دشمن نمی تواند با فکر درگیری نظامی با ایران مقابله کند بنابراین از طریق مقابله با مردم وارد می‌شود.

لطیفی بیان کرد: مسیرهای موفقی توسط نظام در حال طی کردن است، حمایت های لازم برای ارائه آموزش‌ها در راستای اطلاع رسانی بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل انجام خواهد شد همچنین حوزه پدافند غیرعامل باید همسو و میزان با اقتدار دفاعی پیش رود.

وی افزود: مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری امکانات و تاسیسات موجود، سطح تاب‌ آوری کشور را ارتقا می دهد تا در برابر تهدیدات احتمالی مقابله کند، بنابراین مدیران ارشد، اهمیت و حساسیت پدافند غیرعامل را دریابند و راهکارهای اجرایی و عملیاتی را در این حوزه به کار گیرند.

لطیفی با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه مقابله با مهاجمان زیستی کشور، گفت: امنیت غذایی ما در معرض تهدید دشمن است و نخیلات و محصولات کلیدی کشور در معرض مهاجمانی است که از بیرون طراحی شده‌اند.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ایجاد یک خط پدافندی در جیرفت کرمان برای مقابله با مهاجمان زیستی، ابراز کرد: مهندسی حشرات در دستور کار بخش دفاعی آمریکاست و موسسه پیشرفته تحقیقات ایالات متحده در یک دهه گذشته روی مهندسی حشرات از جمله پشه آئدس تمرکز کرده‌ است.

لطیفی با بیان اینکه تمرکز ۳۰۶ پایگاه تحقیقاتی بیولوژیک دشمن روی ایران، چین، روسیه و کره شمالی است، گفت: هزینه‌های هنگفت دشمن روی مهندسی حشرات است و پشه آئودس ناقل سه بیماری خطرناک است.

وی با تأکید به اینکه چند استان کشور درگیر پشه آئودس است، افزود: این حشره تاکنون ناقل بیماری در کشور نبوده‌ و یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌ها زیکاویروس است که باعث ناهنجاری در تولدها می‌شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل گفت: ضعف‌ها و مشکلات در مواقع بحران شناخته می‌شوند به همین دلیل با انجام رزمایش‌ها آمادگی لازم برای بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی ایجاد می‌شود که طبق توافق با وزارت کشور ۲۸ برنامه موضوعی پدافند غیرعامل برای لرستان به امضا رسیده و انتظار می‌رود با همت مدیران به خوبی اجرا شود.

لطیفی اضافه کرد: جنگل های بلوط از حوزه های زیستی لرستان می باشد که در گذشته نسبت به زوال آن توجه خاصی نشده است و این امر می تواند بزرگترین ضربه را به حوزه غذایی وارد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha