استاندار: توان پدافند غیرعامل لرستان برای حمایت از سایر استان‌ها مطلوب است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: این استان در کمک به سایر مناطق برای رفع بحران ها حضور فعال داشته است و در بحث پدافند غیرعامل نیز می تواند به عنوان یک استان حمایت کننده در کشور نقش خود را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان اظهار کرد: در پدافند غیرعامل حضور دشمن مطرح است که به صورت غیرمستقیم وارد می‌شود و با هدف گیری تسلیحات و زیرساخت ها آسیب می‌زند.

وی گفت: در پدافند غیرعامل برنامه ریزی هایی که از قبل طراحی شده می‌تواند آسیب ها را کاهش دهد بنابراین تقویت زیرساخت‌های لازم ضروری و برگزاری زمایش‌های پدافندی به منظور کاهش خسارات حملات دشمن به زیرساخت ها موثر است.

استاندار لرستان افزود: در بحث های پدافندی همواره حفظ آمادگی برای مواجهه با بحران های احتمالی بسیار مهم تلقی می شود و حتی امن ترین کشورهای دنیا نیز به این موضوع توجه ویژه دارند، به همین دلیل ضرورت دارد در کشور ما که همواره مورد تهدید قرار گرفته است آمادگی برای مقابله با هر بحرانی وجود داشته باشد.

زیویار با بیان اینکه توزیع امکانات در مناطق محروم از راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات غیرعامل می‌باشد ادامه داد: ارتقای تجهیزات و زیرساخت ها، افزایش آستانه مقاومت ملی، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی، به حداقل رساندن تهدیدات، حفظ آمادگی دفاعی و کسب تجارب لازم در رزمایش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین طرح جامع پدافند غیرعامل شهرستان خرم‌آباد رونمایی و از دستگاه های اجرایی برتر در این حوزه تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha