۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85285537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد دانشگاه کردستان موفق به دریافت پروژه تحقیقات CIMPA-ICTP پاریس شد

سنندج- ایرنا-  "امیر مافی" استاد دانشگاه کردستان موفق به دریافت پروژه «CIMPA-ICTP Research in Paris» شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، رئیس دانشگاه کردستان روز پنجشنبه اظهار کرد: دکتر امیر مافی عضو هیأت علمی گروه ریاضی از دانشکده علوم پایه دانشگاه کردستان با همکاری پرفسور جوزف آلوارز از دانشگاه پلی تکنیک بارسلونا موفق به دریافت این پروژه در سال ۲۰۲۴ میلادی شدند.

حامد قادرزاده افزود: در این مدت تمام فعالیت‌ها و پژوهش‌ها در موسسه تحقیقاتی CRM اسپانیا به صورت مشترک به انجام خواهد رسید.

برنامه تحصیلی CIMPA-ICTP این امکان را برای محققان ریاضیات مستقر در کشورهای در حال توسعه فراهم می کند تا برای همکاری با یک همکار دیگر به اروپا سفر کنند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha