۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85312001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت آبفا و دانشگاه کردستان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

سنندج- ایرنا- دانشگاه کردستان و شرکت آبفا استان کردستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه آب و فاضلاب منعقد و امضا کردند.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و دانشگاه کردستان با حضور حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان، احمد سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور و محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عصر دوشنبه به امضا رسید.

رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم توجه به اقتصاد آب و آب مجازی را از نیازهای امروز عنوان کرد و گفت: ما آب را فقط از طریق بین‌ حوزه‌ای از دست نمی‌دهیم بلکه روزانه از استان ما صدها تن یونجه، کاه و شبدر خارج شده و به کشورهای عربی فرستاده می‌شود و این جزو صادرات آب مجازی است و باید به این امر نیز توجه کرد.

حامد قادرزاده افزود: سرمایه‌های ما نیروهای جوانی بوده که در اختیار دانشگاه هستند و با این نیروها می‌توانیم زبان مشترک مناسبی با دستگاه‌های اجرایی کشور داشته باشیم.

وی خواستار هم‌افزایی بیشتر بین دانشگاه و صنعت شد و ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه باید در نهایت موجب ایجاد منفعت برای مردم و عبور از تنگناها شود و تنها نباید به امضا کردن تفاهم‌نامه بسنده کرد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: مسئله مزیت نسبی به درستی باید در ذهن‌ها نهادینه شود و اینگونه است که می‌توانیم با هزینه کمتری از منابع محدود آب استفاده کنیم و بازیافت آب نیز موجب برگشت آب به چرخه طبیعت خواهد شد.

مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور هم با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه‌های مختلف کشور آن را امری مبارک و از الزامات صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد.

احمد سیاحی اضافه کرد: پرداخت بیشتر به مباحث کمبود آب، حفظ و حراست از منابع آبی در برابر آلودگی‌ها، تبیین فرهنگ مصرف بهینه آب و انتقال دانش و فناوری، مهمترین انتظارات صنعت آب و فاضلاب از دانشگاه در چهارچوب این‌ تفاهم‌نامه است.

وی با تاکید بر اینکه از نخبگان دانشگاهی در صنعت آب استفاده می‌کنیم، گفت: باید درک درستی میان دانشگاه و شرکت‌های آب و فاضلاب به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز با بیان اینکه منابع آبی همواره در معرض تهدید آلودگی قرار دارند، گفت: برقراری ارتباط مطلوب میان صنعت و دانشگاه موجب می‌شود تا با کمک دانشگاه از چالش‌ها سریعتر گذر کنیم.

محمد فرهاد ادامه داد: در راستای این تفاهم‌نامه امکانات شرکت آب و فاضلاب در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان برای کمک به شرکت آبفا قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha