افزون بر هزار میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای اجرای طرح های مقابله با تنش آبی در روستاهای استان جذب شد.

به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان های مانه و سملقان اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای برای حل مشکل آب در بسیاری از مناطق کشور را دارد به گونه ای که اکنون طرح های مهمی در خراسان شمالی همچون جهاد آبرسانی به ۱۶۴ روستا و طرح اضطراری انتقال آب "منطقه پلنگ دره" به بجنورد در حال اجرا است.

وی افزود: بسیاری از طرح های مقابله با تنش آبی اکنون با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و با بهره برداری از آنها شاهد تحولات قابل توجهی در زمینه خروج استان از بن بست بی آبی خواهیم بود.

رشیدی ادامه داد: جدای از این اقدامات، نوسازی و اصلاح شبکه های آبرسانی نیز به صورت مداوم در حال انجام است و تنها در ۲ شهرستان مانه و سملقان طی عملکرد دولت ۶۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب این مناطق نوسازی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب با هدف جلوگیری از هدر رفت آبی در خراسان شمالی اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha