۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85522138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خراسان‌شمالی روی خط انتخابات؛ پیرمرد ۱۰۰ ساله خراسان‌شمالی رای داد

بجنورد- ایرنا- مردم ولایتمدار خراسان‌شمالی که همواره پا در رکاب ایران اسلامی بودند این‌ بار نیز در هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور در پای صندوق های رای، خود را برای خلق حماسه ای دیگر آماده می کنند.

به گزارش ایرنا، شعبه های اخذ رای در سراسر خراسان شمالی برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعال شدند و زنگ آغاز انتخابات در این استان به صدا در آمد تا آرای ۶۳۰ هزار نفر واجد شرایط را اخذ کنند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

همچنین از ۹۲۷ شعبه اخذ رای استان، ۴۳۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۹۵ شعبه در مناطق روستایی آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

اینک شهرهای خراسان شمالی در شعله های حضور مردم حماسه ساز غوطه ور است تا حماسه های کم نظیر تاریخ را رقم زنند.

دسته های حضور مردم چشم های دشمنان را کور و گوش های آنان را کر و عظمت ایران در طاق آسمان بر سر کرده است و امروز صفحه تاریخ نیز رقم دگری را تمرین خواهد کرد و لحظه لحظه این حماسه غرورآفرین را در ذیل می خوانید:

۸:۴۵ - شور جوانی، پای صندوق های رای 

حضور جوانان خراسان شمالی در پای صندوق های رای، شور و نشاط ویژه‌ای به انتخابات بخشیده؛ حضوری که به مثابه آرمان خواهی و آروزخواهی و امید به آینده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جوانی یعنی آرزو و امید، نقشه ریختن برای آینده و تلاش برای زندگی بهتر؛ جوانی یعنی شور و نشاط برای ساختن و آباد کردن؛

امروز حضور جوانان در انتخابات گوه اهمیت این رویداد سیاسی است، رویدادی که حضور آن، روزهای آینده را رقم می زند.

هر صندوق رای کشتزاری است که آماده شده تا بذرپاشی و محصول دلخواه را درو کند، امروز مهمترین وظیفه هر فرد به ویژه جوانان که حضور در پای صندوق‌های رای است.

امروز جوانان آمده اند تا نشان دهند که به آینده خود و تعیین سرنوشت کشور حساس هستند.

استاندار خراسان شمالی با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد در جمع خبرنگاران گفت: افزون بر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استانی واجد شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی هستند.

محمدرضا حسین نژاد اظهارکرد: ۴۰ هزار نفر از مجموع کل واجدین شرایط اخذ رای استان رای اولی ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات برای حفظ نظام از واجبات است، افزود: مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات، زمینه‌ساز تداوم راه و اقدامات مؤثر و سازنده شهید جمهور است.

۹:۲۶فیلم | آغاز حماسه‌ای دیگر در گنجینه فرهنگ‌ها

مردم خراسان شمالی از صبح امروز (جمعه) هشتم تیرماه با حضور پرشور در پای صندوق های رای بار دیگر خلق یک حماسه تاریخی را آغاز کردند.

۹:۳۷ - امام جمعه بجنورد: مردم، حماسه‌ای ماندگار خلق کنند

 امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خرسان شمالی گفت: مردم ولایتمدار خراسان شمالی با حضور در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر خلق کنند و با انتخاب اصلح سرنوشت کشور را تعیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری روز جمعه با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب در جمع خبرنگاران اظهارکرد: انتخاب فرد اصلح همانند مشارکت مردم مهم است تا عزت، استقلال، معیشت و اقتصاد مردم به همراه اداره مملکت تامین شود.

۱۲:۰۷- رییس هیات نظارت خراسان شمالی: مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

رییس هیات نظارت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی با بیان اینکه اجازه نخوهیم داد کوچکترین خللی و شائبه در امر انتخابات به وجود آید گفت: مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

عابدین عابدی مقدم روز جمعه با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم ما همچون انتخابات گذشته، حضور حماسی در پای صندوق های رای خواهند داشت، آنان به نظام اعتماد دارند و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خللی و شائبه ای در امر انتخابات ایجاد شود.

۱۲:۱۸- مردم با مشارکت بالا در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: مردم با حضور حداکثری خودر در پای صندوق های رای، فرد اصلح را برای تصدی پست ریاست جمهوری انتخاب کنند.

حسن‌ ناهیدی روز جمعه در ستاد انتخابات استان خراسان شمالی اظهار کرد: حضور مردان و زنان در ساعات نخست راگیری بسیار چشمگیر بود و نشان از مشارکت حداکثری دارد.

۱۲:۴۷- شگفتانه‌های انتخاباتی در خراسان‌شمالی

حضور جانبازان، سالخوردگان، مادران به همراه نوزاد و رای اولی ها در پای صندوق های رای تصاویر ویژه و نابی را در شعبه های انتخابات خراسان شمالی خلق کرده است.

امروز در خراسان شمالی ملقب به "گنجینه فرهنگ ها" اقوام مختلف ایرانی با پوشش ها و گویش های مختلف با شور و شوق بر سر صندوق های رای آمده اند تا بار دیگر بگویند ما ایرانیانی هستیم که همیشه دشمنان را مایوس کرده ایم.

۱۲:۵۰- ترکمنان خراسان شمالی معناگر اتحاد و همدلی

 حضور ترکمنان در پای صندوق های رای بار دیگر وحدت و همدلی مردم خراسان شمالی را به تصویر کشیده و انسجام را در دیار قومیت ها و فرهنگ ها معنا کرده است.

حضور ترکمنان در پای صندوق های رای با لباس های محلی و سرانگشتان آبی، تجلی گر ارزنده ترین نعمت و موهبت الهی یعنی همدلی و وحدت شده است.

۱۳:۴۲- امام جمعه بجنورد: حضور پرشور در انتخابات موجب اقتدار کشور می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور پرشور در پای صندوق های موجب خنثی سازی توطئه دشمنان و افزایش اقتدار ملی و بین المللی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امروز برای مردم ایران روز سرنوشت سازی است و مردم باید با حضور پرشور خود حماسه ای دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خلق کنند.

۱۶:۲۵- فیلم | درخشش رای اولی‌های خراسان‌شمالی در آزمون انتخابات

رای اولی های خراسان‌شمالی با حضور خود در آزمون سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری با مشق سیاست آشنا شدند و دنیای جدیدی از مردم سالاری دینی را تجربه کردند.

۱۶:۳۸- عکس/ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری - بجنورد

فرآیند اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ( ۸ تیر ۱۴۰۳) در شعب اخذ رای ثابت و سیار شهر بجنورد آغاز شده است. به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

۱۸:۴۷- ۱۰۰ درصد نیروهای نظامی خراسان شمالی امنیت انتخابات را تامین می‌کنند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ درصد نیروهای نظامی و انتظامی خراسان شمالی در روند برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات مشارکت و امنیت انتخابات را تامین می کنند.

سرهنگ محمد غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۹۲۷ صندوق اخذ رای در خراسان شمالی پیش بینی شده که تامین امنیت آن بر عهده پلیس نهاده شده است.

۱۸:۵۰- توسعه خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه دولت است

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت خراسان شمالی در بسیاری از شاخص ها گفت: توسعه و پیشرفت در این استان نیازمند توجه ویژه دولت است.

محمد مهدی شهریاری با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به مهم ترین خواسته ها و مطالبات مردم از رییس جمهور آینده اظهار کرد: مهم ترین تقاضای ما رعایت عدالت است، باید در توزیع بودجه ها عدالت رعایت شود زیرا که برخی استان ها توسعه عقب ماندگی تاریخی دارند و نیازمند نگاه ویژه و اعتبارات بیشتری برای رفع محرمیت زدایی است.

۱۸:۵۷- ۹۹ درصد شعب اخذ رای خراسان شمالی برخط است

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۹۹ درصد رای گیری های استان به صورت برخط انجام می شود.

حسن ناهیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: حدود ۸۶ درصد رای گیری در استان با کارت ملی انجام شد.

وی افزود: طیف های مختلف سنی در این دوره از انتخابات مشارکت کردند از ۱۸ تا بالای ۹۵ سال در این رویداد سیاسی حضور داشتند.

۱۹:۲۳- عروس و داماد خراسان‌شمالی در پای صندوق رای

عروس و داماد از شهرستان بجنورد خراسان شمالی اولین روز زندگی مشترک خود را با حضور در شعبه اخذ رای و انداختن آرای خود در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز کردند.

۱۹:۳۰- ۲۵ سایت "بی تی اس" همراه اول خراسان شمالی به روزرسانی شد

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان شمالی از به روزرسانی آنتن‌های ۲۵ سایت "بی تی اس" تلفن همراه در استان برای افزایش سرعت شعب اخذ رای در استان خبر داد.

مسعود اشراقی در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: کمبودهایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال گذشته در بخش‌های مختلف استان احساس شد که در انتخابات ریاست جمهوری امسال اصلاح شد.

۲۱:۱۹- فرماندار: تخلف انتخاباتی در بجنورد گزارش نشده است

فرماندار بجنورد گفت: مسائلی که بتواند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان را به چالش بکشد و مشکل آفرین باشد تاکنون در مرکز استان گزارش نشده است.

محمدباقر باقرپور شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان بدون هیچ مشکلی از همان ساعات اولیه شروع شد و تاکنون هیچ گونه مشکلی در این حوزه گزارش نشده است.

۲۲:۱۶- پیرمرد ۱۰۰ ساله خراسان‌شمالی رای داد

مسن ترین رای دهنده خراسان‌شمالی با ۱۰۰ سال سن رای خود را به صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انداخت.

«علی محمد محمدی» اهل روستای رزقانه بجنورد با ۱۰۰ سال جمعه شب با شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی در حال برگزاری و بر اساس پیش بینی ستاد انتخابات در استان بیش از ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که ۴۰ هزار نفر آن را جوانان شامل می شوند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

رییس هیات نظارت خراسان شمالی: مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha