مقابله جبهه باطل با انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد متمرکز است

سمنان- ایرنا- مسوول سازمان بسیج سازندگی  کشور گفت: انقلاب اسلامی در ماهیت‌ با جبهه باطل در تضاد و مقابله است و امروز این تقابل در حوزه اقتصادی و فرهنگی بیش از گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی استان سمنان در اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد در استان سمنان، افزود: در مرحله دولت سازی اسلامی باید مسئولینی از جنس خادمین ملت پرورش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد رکن اصلی مقاوم شدن اقتصاد است، افزود: شبکه مویرگی بسیج مسئول بسیج کنندگی و مردم پایه کردن این اقتصاد به کمک صندوق های قرض الحسنه، تسهیلگران، و کارآفرینان است.

سردار زهرایی افزود: رویکرد دولت هماهنگی با بسیج برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی است و همه تلاش ها یکپارچه در راستای خدمت رسانی است.

مقابله جبهه باطل با انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد متمرکز است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه غزه سرآغاز فصل نوینی در نبرد با جبهه حق علیه باطل است، تاکید کرد: فرقی نمی کند در کجای نبرد با دشمن باشیم و هر کسی با تخصص خود در این نبرد تمدنی ایفای نقش می کند.

وضعیت اشتغال کشور رو به بهبود است

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش، با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور میانگین ۷ و ۹ دهم درصد است گفت: این آمار بی‌سابقه محسوب می شود که همزمان با آن افزایش مشارکت اقتصادی در کشور نیز محقق شده است.

محمود کریمی بیرانوند افزود: نرخ بیکاری جوانان، دانش‌آموختگان و بانوان کاهشی بوده است که این نشان از تلاش دولت در زمینه کاره اقتصادی و اشتغال زایی است.

وی با بیان اینکه نقش بسیج سازندگی در اشتغال و اقتصاد بسیار بی بدیل بوده است تصریح کرد: این سازمان با تمام توان در حوزه اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی ورود کرد و نتایج آن در رونق همه استان ها و به ویژه استان سمنان بسیار مشهود است.

عمل به اقتصادی مقاومتی وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در همایش طلایه دارن اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه عملکرد سپاه و بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی استان بسیار اثربخش و قابل تقدیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب از جنگ اقتصادی با ایران هشدار داده اند و وظیفه همه عمل به اقتصاد مقاومتی برای مقابله در این جنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان داشته اند، بیان کرد که در این آیه صبر، استقامت و ذکر کثیر یاد خدا در این جنگ سفارش اصلی قرآن‌کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: وحدت رمز کار جهادی و خدمت به مردم است که باید همه تلاشمان وحدت و یکپارچگی برای رفع مشکلات و رونق اقتصادی باشد.

وی افزود: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی نیروسازی و برنامه محوری است که برای پیشرفت بیش از پیش در این حوزه باید به آن بیش از گذشته توجه شود.

«اقتصاد» محور جنگ دشمنان با ایران اسلامی است

استاندار سمنان هم در این همایش با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی امروز به همه جهان صادر شده است، گفت: امروز دشمن اصلی ترین جنگ را در حوزه اقتصادی با کشور در دست اقدام گرفته که علاج این جنگ فرامین رهبری و رابرت اقتصاد مقاومتی است.

سید محمدرضا هاشمی افزود: بسیج و سپاه استان همواره در حوزه های مختلف به ویژه در بحث محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی ورود کرده و اقدامات ارزشمندی انجام شد.

هاشمی افزود: اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد و خانگی امروز مبدا جلوگیری از آسیب های اجتماعی و رونق خانواده ها به ویژه در روستاها و مناطق محروم است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی بیش از ۵۳ درصد تسهیلات پرداخت شد و سمنان رتبه سوم کشور در حوزه رشد اقتصادی در کشور دارد افزود: بیشترین تسهیلات استان در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۳۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد در این استان در دولت آیت الله رئیسی احیا و به چرخه تولید بازگشت.

هاشمی با بیان اینکه ۱۶ معدن در ۲ سال گذشته به چرخه تولید وارد شد افزود: ۱۳۲ شرکت دانش بنیان در این دولت در استان تشکیل و دانشگاهیان و افراد تحصیل‌کرده در آن مشغول به کار هستند.

وی افزود: موئلفه امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص در روستاها با اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال‌ انجام می شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه صندوق‌های قرض الحسنه بسیج با رویکرد اشتغالزایی و توانمندسازی و مانع‌زدایی تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان داشته است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز گفت: امسال ۲ هزار پرونده در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شد که با حمایت های همیشگی دولت و استاندار در تلاش برای پیگیری و زمینه بهره برداری از آنها در استان هستیم.

سردار منصور شوقانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک جهاد امیدآفرینی است و جایگاه بسیار اساسی در رونق اقتصادی کشور خواهد بود.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان در قالب ۲۰ غرفه در این همایش تشکیل و در آن شاخص ترین دستاوردهای این حوزه به نمایش گذاشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha