یک‌سوم اشتغال ایجادشده امسال استان سمنان در روستاها است

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به روند مطلوب ایجاد اشتغال تعهدشده در این استان، گفت: یک‌سوم از اشتغال امسال در روستاها ایجاد شد که نشان از توجه به توسعه روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صادقی روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری، افزود: ۳۳ درصد اشتغال ایجاد شده در استان سمنان از نوع مشاغل روستایی است.

وی ابراز کرد: بر اساس گزارش اتاق ایران استان سمنان، در شاخص کسب رضایت فعالان اقتصادی، سمنان دومین استان کشور است.

وی افزود: ۸۹ درصد تعهد اشتغال امسال تاکنون در استان سمنان محقق شد و در این شاخص، استان سمنان رتبه دوم کشور را در عمل به تعهد اشتغال کسب کرد.

یک‌سوم اشتغال ایجادشده امسال استان سمنان در روستاها است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه سهم قابل توجه اشتغال روستایی در استان نشاندهنده توجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه روستاها است، اضافه کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی، مهارت نیروی کار است و باید شورای مهارت برای توجه بیشتر به صورت منظم تشکیل شود.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰ واحد تحقیق و توسعه(R&D) در ۲ سال اخیر در شهرک های صنعتی استان سمنان ایجاد شده است.

استان سمنان بر پایه جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران، با نرخ بیکاری ۶ و نیم درصد در تابستان ۱۴۰۲ به عنوان ششمین استان کشور در این شاخص معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر پایه داده‌های مرکز آمار ایران، پس از استان‌های خراسان شمالی و آذربایجان غربی و با نرخ پنج و یک دهم، زنجان ۶ و ۲ دهم، یزد ۶ و سه دهم و مازندران ۶ و چهار دهم درصد، استان سمنان کمترین نرخ بیکاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ تجربه کرد.

نرخ بیکاری استان سمنان در زمستان ۱۴۰۰ عدد هفت بود که در زمستان ۱۴۰۱ با یک و سه دهم درصد کاهش، به پنج و هفت دهم درصد رسید و این خطه کمترین نرخ بیکاری و بالاترین میزان اشتغالزایی را در کشور کسب کرد و رکورد ١٨ ساله خود را شکست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha