۴۷۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های کتابخانه‌ای در لرستان تامین شد

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: ۴۷۰ میلیارد ریال امسال در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت کتابخانه‌های عمومی استان تامین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سمانه حسن پور روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان اظهار کرد: علاوه بر این در حوزه تعمیر و تجهیز کتابخانه ها نیز ۲۴ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است..

وی افزود: یکی از شاخص های توسعه هر جامعه رشد سرانه‌ کتاب (ساعت/ نفر کتابخوانی) است که بر این اساس افزایش سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد.

حسن پور ادامه داد: ۱۵ کتابخانه عمومی در حال ساخت در لرستان وجود دارد و پارسال نیز فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد، دینارآباد بروجرد، دیناروندخرم آباد، چم پلک چگنی و درجه یک الیگودرز تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان همواره در فرهنگ سازی و ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش نموده و در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی و سایر دستگاه‌های فرهنگی مرتبط همچون صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌ هنری خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha