لرستانی ها افزون بر ۳۱۳ هزار نسخه کتاب را امانت گرفتند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: ۳۱۳ هزار و ۶۴۳ جلد کتاب طی مدت زمان منتهی به یک سال گذشته به اعضای کتابخانه های استان امانت داده شده که در مقیاس با مدت مشابه قبل از آن ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد راستخانه روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان افزود: این افزایش امانت گیری کتاب به همت کتابداران و با وجود استقبال عموم محقق شده است.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۵۶ مورد تغییرات کتابخانه‌ای در مرکز و سایر شهرستان‌های لرستان صورت گرفته است و بازسازی، رنگ‌آمیزی، تعمیرات اساسی و تجهیز کتابخانه در هشت شهرستان استان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

وی به راه‌اندازی و تجهیز بخش پژوهشگران کتابخانه‌های شهرستان بروجرد و بخش کودک کتابخانه شهید نواب صفوی نورآباد اشاره کرد و گفت: بازسازی و تعمیرات اساسی کتابخانه های معمولان، کوهدشت و دورود از جمله مهمترین فعالیت‌های عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در استان به شمار می رود.

ثبت بیش از ۷۳۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان همچنین گفت: رکورد ثبت کتاب در استان طی یک سال گذشته شکسته شد به نحوی که تجهیز و ثبت کتاب در کتابخانه‌های لرستان از ۷۳ هزار و ۲۰۸ نسخه به ۷۳۰ هزار و ۶۸۶ نسخه رسید که سهم عمده ای از این افزایش مربوط به بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

راستخانه افزود: همچنین کسب رتبه برتر کتابدار لرستانی در همایش ملی روز کتابخوانی بین بیش از ۶ هزار کتابدار، بیانگرهمت والای کتابداران استان می باشد.

وی اظهار داشت: رکورد بازدید از کتابخانه‌های استان در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بازدید حدود ۱۰ هزار نفر و فقط از یک کتابخانه (کتابخانه مرکزی خرم‌آباد) شکسته شد.

لرستانی ها افزون بر ۳۱۳ هزار نسخه کتاب را امانت گرفتند

رشد ۲۶ درصدی اعضای کتابخانه‌های لرستان

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و استقبال مردم از این مرکز بیان کرد: پس از بهره‌برداری از کتابخانه در لرستان صف‌هایی از جنس فرهنگ و اصالت شکل گرفت و تعداد اعضای کتابخانه‌های استان با رشد ۲۷ درصدی از ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر به بیش از ۳۷ هزار نفر رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان گفت: تمام این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌شبانه‌روزی کتابداران استان است که با برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌ها طی یک سال قبل، موجب ارتقای چشمگیر شاخص‌ ها شده‌اند.

به گفته راستخانه با افتتاح طرح های لرستان طی دولت سیزدهم، متراژ کتابخانه‌های استان با رشد حدود ۲۰ درصدی از ۱۷ هزار متر مربع به ۲۱ هزار متر مربع افزایش یافته است.

گفتنی است در این مراسم از حمید خادم، مریم نکوبخت عباسی، سعیده هراتی، مریم جعفری، عاطفه مرادی‌فرد، مرضیه اعظمی، سهیمه اسدزاده، امیرعلی پاپی، نازنین زهرا براتی، داود گودرزی، سجاد آریایی نسب و محمدرضا گل‌محمدی به عنوان فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha