۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85290937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه بزرگ کتاب در ملایر گشایش یافت

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبر: 85290937
نمایشگاه بزرگ کتاب در ملایر گشایش یافت

همدان- ایرنا- نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با سی‌و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "آینده خواندنی" است، با حضور فرماندار ویژه ملایر، جمعی از مسئولان، نویسندگان کتاب و اهالی فرهنگ و هنر در سرای فرهنگ و هنر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز سه‌شنبه در آئین گشایش نمایشگاه کتاب ملایر بر لزوم برگزاری جلسه مشترکی با فعالان حوزه نشر و کتاب، نویسندگان و کتابداران و بررسی آخرین وضعیت و مسائل این حوزه تاکید کرد و تغییر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر را عامل مهمی برای تحول دانست.

"سلمان اسماعیلی" با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان "آینده خواندنی است" بیان کرد: آینده را علم و دانش و فرهیختگی رقم می‌زند و برای تحقق آرمان‌ها و ساختن کشور، نمی‌توانیم با مقوله مهم دانش و علم بیگانه باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف علم و فناوری شکل گرفته است، افزود: ما امروز در بسیاری از علوم در لبه دانش و تکنولوزی حرکت می‌کنیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: ایران در بسیاری از شاخص‌ها و حوزه‌های مختلف همچون نانو، علم پزشکی، زیست‌فناوری، هسته و علوم فضایی جزو پنج کشور اول دنیا است و تعداد قابل توجهی از دانشمندان ایرانی جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برجسته دنیا هستند.

نمایشگاه بزرگ کتاب در ملایر گشایش یافت

اسماعیلی قرار گرفتن ۶ نفر از اساتید دانشگاه ملی ملایر در فهرست دانشمندان برجسته دنیا را موجب افتخار دانست و بیان کرد: آینده ایران اسلامی در دست دانش‌آموزان و نسل جوان امروز است و آنها باید ملایر و ایران اسلامی را بسازند.

وی با تاکید بر اینکه به طور حنم نمایندگان آینده، مدیران و مسئولان آینده کشور از بین دانش‌آموزان همین شهرستان است، افزود: توفیق در انجام هر کار و تصمیمی برای آینده کشور، در گرو ذخیره دانش و بینشی است که در ذهن و فکر ما شکل گرفته باشد.

اسماعیلی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: شما باید خوب درس بخوانید و تلاش کنید، چراکه آینده مال شماست و کتاب یار و دوست مهربان شماست و هر اندازه شما موفق‌تر و داناتر باشید، آینده ایران بهتر است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز اظهار داشت: هر اندازه ما به فکر توسعه، تعالی و پیشرفت استان و شهرستان هستیم، بدون شک از محل فرهنگ، علم و دانایی می‌گذرد.

"هادی شیرمحمدی" تاکید کرد: این امر وظیفه ما را به عنوان والدین، مسئولان و فعالان اجتماعی مضاعف می‌کند که به موضوع کتاب و کتابخوانی بیشتر بها دهیم.

وی از حمایت‌های فرماندار ملایر، شهرداری و شورای اسلامی شهر و مسئولان این شهرستان به مقوله فرهنگ و هنر و کتاب قدردانی کرد و افزود: نویسندگان و هنرمندان این شهرستان در راستای معرفی کتاب و شفاف‌تر کردن این مسیر اقدامات خوبی انجام دادند که ستودنی است.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: "مسعود چوبین" به عنوان یکی از نویسندگان ملایری کتاب‌هایی را به رشته تحریر درآورده که اهتمام وی قابل تقدیر است.

شیرمحمدی همچنین به اجرای برنامه‌های متعددی همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی همچون برپایی نمایشگاه‌های کتاب، کارگاه‌های مختلف در حوزه شعر و کتاب، نقد کتاب و رونمایی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده در کوتاه مدت قیمت کتاب را به عنوان یک محصول فرهنگی کاهش دهد.

نمایشگاه بزرگ کتاب در ملایر گشایش یافت

شیرمحمدی بیان کرد: در این راستا هر کسی بخواهد کتاب تهیه کند، این آمادگی در تمامی کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، از تخفیف حداقل ۲۵ درصدی می‌توانند استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز به برگزاری برنامه‌های متنوع همزمان با هفته کتاب در این شهرستان اشاره و بیان کرد: همزمان با هفته کتاب، نمایشگاه کتاب با ۵۰۰ عنوان کتاب و چهار هزار جلد توسط انتشارات نارنج تهران برپا شده است.

"فرشاد کشاورزیان" اظهار داشت: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با موضوع‌های روانشناسی، علمی، مذهبی، مالی، کتاب‌هایی در حوزه بزرگسال و نوجوان و کتاب‌های کودک است.

وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب از امروز تا ۱۳ آذر در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر برای بازدید عموم دایر است و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند برای خرید کتاب از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از کتاب "رازگشایی قتل عبدالحسین دیبا" در زندان ملایر که توسط "مسعود چوبین" گردآوری و تالیف شده، رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha