۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85292122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: حضور میدانی زنان به انقلاب اسلامی معنا بخشید

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس،گفت: حضور پرقدرت و میدانی زنان به انقلاب ما معنای دیگری بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در نکوداشت مرضیه حدیدچی (دباغ) با عنوان بانوی فرمانده افزود: خانم دباغ به عنوان الگوی زن انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی به شایستگی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به آن پرداخته شد و این بیانگر جایگاه این زن تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای به زنان داد،اظهار کرد: در تعریف و بیان فرهنگ غربی از زن به عنوان استفاده مادی و تبلیغاتی تعریف شده بود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اما امام خمینی (ره) با شخصیت دادن به زنان و آوردن آنها به عرصه و صحنه به آنها شخصیت و جایگاه بخشید.

وی همچنین گفت: یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی به صحنه آمدن بانوان بود که یاریگر انقلاب ما باشند چرا که موجب شد این انقلاب در کمترین زمان حدود ۱۵سال به پیروزی برسد.

قاسمی فرزاد با اشاره به تاثیر گذاری بانوی مبارز انقلابی مرضیه دباغ در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی،گفت: حضور خانم دباغ در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تحمل سخت ترین شکنجه ها موجب نشد وی از آرمان های خود دست بردارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اسلحه به دست گرفت و در عرصه های مختلف منشأ اثر بود.

استاندار همدان اظهار کرد: وجود چنین بانوان و همچنین مادران شهدا و ایثارگران موجب شدند انقلاب اسلامی از نهال نو پا به شجره طیبه قدرتمندی در این مقطع برسد و سایه سار مستضعفان و مظلومان جهان شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از تمبر یادبود و کاشی نگاره خانم دباغ رونمایی شد.

مرضیه حدیدچی‌ معروف به دباغ در سال ۱۳۱۸ در خانواده ای مذهبی و فرهنگی در شهر همدان متولد و رشد کرد او تحصیلات خود را در مکتب خانه آغاز کرد و از معلومات پدرش علی پاشا حدیدچی که فردی فاضل و معلم اخلاق در محافل مذهبی بود در یادگیری قرآن و نهج البلاغه بهره فراوان برد.

در وصف بانو دباغ رهبری فرزانه انقلاب فرمودند: «بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی ناپذیر» لقبی که در کنار دیگر القاب چون مادر انقلاب ، زنی از تبار الوند را در دلها جاویدان کرد.

مرضیه حدیدچی (دباغ) از مبارزان پیشگام انقلاب اسلامی ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha