۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85292614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح کتابخانه مرکزی زنجان نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تکمیل طرح کتابخانه مرکزی این استان نیازمند حداقل چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین آن از منابع استانی امکانپذیر نیست.

محمد رضاخانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه کتابخانه مرکزی زنجان با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی چندین سال رها شده بود و تکمیل آن در مقطع کنونی به بودجه سنگینی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: برای به سرانجام رساندن پروژه کتابخانه مرکزی زنجان طرح های مختلفی در چند سال گذشته برای مشارکت دادن بخش خصوصی یا شهرداری مطرح بود که همه آنها منتفی شد چون کتابخانه مرکزی یک برند فرهنگی در هر استان است و ایجاد کاربری های دیگری مثل واحدهای تجاری در کنار آن، چندان مناسب نیست.

رضاخانی با بیان اینکه حق مردم زنجان است که پروژه کتابخانه مرکزی در استان هرچه سریعتر به سرانجام برسد، اظهار کرد: رسانه های استان باید در این خصوص مطالبه گری کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه حوزه های فرهنگی به ویژه کتابخانه ها در استان از کمترین بودجه برخوردار است، گفت: سطح و تنوع خدمات کتابخانه مرکزی فراتر از کتابخانه های عمومی بوده، ولی زنجان از این نوع خدمات محروم است.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث کتابخانه مرکزی زنجان در دی ماه ۱۳۸۸ به زمین زده شده است، گفت: برای این پروژه که به صورت استانی و ملی تعریف شده بود، اگر طی سال های گذشته هر سال اعتباری برای آن اختصاص می یافت، حتما تا زمان حاضر به پیشرفت فیزیکی بیشتری می رسید.

احداث پروژه کتابخانه مرکزی زنجان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۷۲ مترمربع و با زیر بنای ۱۸ هزار و ۸۵۰ مترمربع طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha