۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85293784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول به ایستگاه آخر رسید

دزفول-ایرنا- پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول صبح امروز (جمعه) با حضور جمعی از مسوولان در دانشگاه جندی شاپور به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دزفول در آیین اختتامیه این جشنواره که در سالن آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور برگزار شد، گفت: برای پانزدهمین بار در جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در پایتخت مقاومت پذیرای هنرمندان سراسر کشور بودیم که باعث افتخار است.

قطار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول به ایستگاه آخر رسید
عبدالحمید صادق جولا افزود: جشنواره تئاتر به هویت فرهنگی و هنری مردم دزفول آمیخته شده و بستری برای هنرمندان جوان است تا در عرصه‌های بین المللی پرتوان تر حاضر شوند.
وی ادامه داد: امسال جشنواره را به یاد کودکان و نوجوان غزه و پیوند آنها با مقاومت و پایداری دزفول آغاز کردیم تا بگوییم نقش هنر بسیار پررنگ است و هنرمندان نسبت به وقایع بی‌تفاوت نیستند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول یاد ۶۸ شهید هنرمند این شهرستان را گرامی داشت و گفت: یکی از اهدافی که در این جشنواره دنبال و محقق شد تقویت تعاملات بین بخشی بین نهادهای فرهنگی دزفول بود تا بتوانیم در راه رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان پررنگ تر ظاهر شویم.
وی از هنرمندان، هیات داوران، هیات بازبین و همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و افزود: با وجود مشکلات فراوان پای هنر ایستاده‌ایم و امیدواریم برنامه‌های هنری با قوت ادامه یابند.

قطار پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول به ایستگاه آخر رسید

باید از تئاتر در فراگیری مهارت‌های زندگی استفاده کرد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هنر موسیقی، تئاتر و فیلم باید خروجی داشته باشند.
سید احمدآوایی افزود: یکی از مزیت‌های این جشنواره‌ها انتقال تجارب و آگاهی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای میزبان است.
وی ادامه داد: باید از تئاتر در راستای فراگیری مهارت‌های زندگی استفاده کرد لذا باید رعایت اخلاق، نوبت و حفظ محیط زیست را از طریق تئاتر به کودکان آموزش دهیم؛ اگر چنین نباشد این جشنواره‌ها به یک برنامه تشریفاتی تبدیل می‌شوند.

قائم مقام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول نیز گفت: اگر کودک به خوبی رشد کند در آینده مسیر خودش را درست پیدا می‌کند؛ یکی از راه‌هایی که می‌تواند موجب موفقیت کودکان در آینده شود برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.
سروش مداح افزود: این جشنواره ۱۵ سال به صورت مدام برگزار می شود.

جشنواره ملی تئاتر نیازمند حمایت است
قائم مقام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول با اشاره به مشکلات برگزاری این جشنواره‌ها بیان کرد: تا جایی که در توان بود هزینه‌ها به صورت شخصی پرداخت شده تا جشنواره به بهترین نحو برگزار شود.
وی ادامه داد: ۱۳۱ اثر شامل ۶۶ اثر در بخش صحنه‌ای، ۲۲ اثر در بخش خیابانی و ۴۴ اثر در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۲ کار، خروجی این آثار بود.

اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان که با اجرای سرود ایستاده تا ظهور همراه بود با حضور معاون استاندار خوزستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان، مسوولان محلی و هنرمندان همراه بود.

۱۳۱ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شده است.

هشت اثر هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان برتر شدند که ۲ اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان دزفول است.
افتتاحیه این جشنواره ۲۲ آبانماه در بوستان دولت دزفول برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha