جشنواره ملی تئاتر کودک  نقش بسزایی در آموزش و معرفی گردشگری دزفول دارد

دزفول-ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در دزفول نقش بسزایی در آموزش و معرفی گردشگری این شهرستان دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید صادق جولا روز پنجشنبه در حاشیه اجرای آثار پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول افزود: سه کارگاه و ورکشاپ آموزشی با حضور مجید قناد و امیر مشهدی عباس در حاشیه جشنواره برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌های ملی در شهرستان‌ها به دلیل حضور داوران نامدار و با تجربه و استفاده از ظرفیت آنها در برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی، می‌تواند نقش بسزایی در آموزش برای گروه‌های حاضر و هنرمندان شهرستان ایفا کند.

صادق جولا به حضور گروه‌هایی از هفت استان کشور در دزفول اشاره کرد و گفت: معرفی شهرستان به ویژه جاذبه‌های فرهنگی، اقوام و گردشگری از دیگر مزایای برگزاری چنین جشنواره‌هایی است زیرا داوران، افرادی شناخته شده و دارای دنبال کننده‌های بسیار در سطح کشور هستند که رفتار آنها رصد می‌شود.

وی افزود: حاضران، شرکت کنندگان و گروه‌های نمایشی نیز هنگام بازگشت به شهرهای خود می‌توانند به عنوان یک سفیر فرهنگی و گردشگری برای شهرستان دزفول ایفای نقش کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول استفاده از ظرفیت فوق را یک فرصت مغتنم دانست و اظهارکرد: تلاش شده شرایطی فراهم کنیم تا گروه‌های شرکت کننده ضمن رضایت از حضور، خود به مبلغ گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی شهرستان تبدیل شوند که طی روزهای اخیر شاهد تحقق این امر و تمایل حاضران به مسافرت مجدد خانوادگی به شهرستان دزفول بودیم.

۱۳۱ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شده است.

هشت اثر هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان برتر شدند که ۲ اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان دزفول است.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول دوشنبه شب آغاز و اختتامیه آن صبح شنبه هفته آینده در دزفول برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha