رزمایش جهادگران فاطمی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رزمایش جهادگران فاطمی سه با حضور بیش از ۹ هزار جهادگر و به مناسبت هفته بسیج در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جهادگر در قالب ۹۳۵ گروه جهادی از اقشار مختلف در این رزمایش حضور دارند.

مهدی هنری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهادگران از ۲۹ آبان تا هشتم آذر در ۶۶ نقطه روستایی و ۲۹ نقطه حاشیه شهرها در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی، سلامت، آموزش، فنی و مهارتی خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی سه در ۱۴ استان برگزار می‌شود اظهار داشت: در این رزمایش از ظرفیت تمامی اقشار استفاده شده است و با تجمیع ظرفیت‌های جهادی به دنبال ارایه خدمات بیشتر هستیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یکی از خصوصیات رزمایش جهادگران فاطمی را کار قرارگاهی عنوان کرد و گفت: کار قرارگاهی باعث هماهنگی و انسجام فعالیت‌های جهادی شده و در خراسان جنوبی چهار قرارگاه پهنه‌ای، ۱۱ قرارگاه منطقه‌ای و ۳۹ قرارگاه محلی فعال است.

وی افزود: وظیفه اصلی قرارگاه پهنه‌ای در بحران‌ها و شرایط خاص اجرایی، هماهنگی و هم‌افزایی بین گروه‌های جهادی است.

هنری گفت: ۲ هزار و ۴۲ گروه در اطلس جهادی خراسان جنوبی ثبت شده که ۹۷۶ گروه جهادی به صورت جغرافیامحور فعال بوده و مابقی گروه‌های جهادی محله‌محور است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۰۰ اردوی جهادی در استان برگزار شده، گفت: ۲۱ هزار جهادگر در این اردوها شرکت کردند و ارزش ریالی این خدمات جهادی ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین از افتتاح ۴۹ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته بسیج امسال خبر داد و افزود: ۱۴ طرح در حوزه مسکن، ۱۵ طرح آسفالت، ۱۰ طرح انتقال آب، هفت طرح فرهنگی و سه طرح آبرسانی و اصلاح شبکه است.

هنری با اشاره به ۹۰ طرح در حال اجرا گفت: هفته بسیج امسال ۳۱۵ کارگاه اشتغال خُرد با اعتبار سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۴۳۷ نفر اشتغالزایی می‌کند.

وی همچنین از افتتاح فروشگاه دائمی عرضه محصولات خُرد خانگی استان با همکاری بنیاد تعاون بسیج خبر داد و افزود: در این فروشگاه بیش از ۲۰۰ تولید کننده ساماندهی شده و زمینه فروش محصولات آنها فراهم شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح ملی از آبخیز تا جالیز نیز هفته بسیج با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب ۲ قرارگاه با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی وارد مرحله اجرا می‌شود.

۲۹ آبان‌ تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، هفته بسیج نامگذاری شده است و برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار "بسیج، امید ملت ایران" برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha