امام جمعه اصفهان: خدمات پرستاران سبب افزایش امید به زندگی شده است

اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: خدمات دلسوزانه پرستاران و جامعه پزشکی و کار کردنِ از دل و جان این قشر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سبب افزایش امید به زندگی در افراد جامعه شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه در دیدار با شُماری از مدیران و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان افزود: خدمات پزشکان و پرستاران به قدری مطلوب بوده است که اگر روزی بتوانیم شهری بعنوان «شهر سلامت» احداث کنیم، بطور یقین از دیگر کشورها برای استفاده از امکانات پزشکی آن به ایران سفر خواهند کرد.

وی پیشرفت‌های کشورمان در حوزه پزشکی، جراحی و پرستاری را سُتودنی عنوان کرد و افزود: این پیروزی‌ها از جمله افزایش ۵۰ میلیون نفری جمعیت کشور پس از انقلاب اسلامی و با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها بدست آمده است.

طباطبایی‌نژاد گفت: پیش از انقلاب، پزشکان هندی به کشور می‌آمدند که حتی زبان ما را هم متوجه نمی‌شدند اما امروز پزشکان ما سرآمدِ جهان هستند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه پیشرفت‌های درمانی و پزشکی کشور با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست، افزود: کار اساسی و زیربنایی را پرستاران انجام می دهند اگرچه میزان حقوق آنها اندک است و تناسبی با زحماتشان ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان به محدودیت دولت‌ها در اجرای برخی از وعده‌ها اشاره کرد و افزود: پول دولت از نفت و مالیات حاصل می‌شود اما این در شرایطی است که اجازه فروش نفت را به ما نمی‌دهند و اگر فروشی هم داشته باشیم پول آن را پس نمی‌دهند و در این شرایط اگر دولت بخواهد حقوق را اضافه کند در جای دیگری کسری می‌آورد.

وی همچنین به شرایط دشوار و تاسفبار مردم غزه اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به مراکز درمانی و مدارس به همه دنیا نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است و سازمان ملل نیز رأی سایر کشورها را نادیده گرفته و در حق مردم مظلوم غزه ظلم می کند.

«روز پرستار» در ایران مصادف با تاریخ ولادت حضرت زینب(س) برابر با ۲۸ آبان سال جاری است.

در زمان حاضر حدود ۱۳ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی استان اصفهان فعالیت دارند اما به گفته مسوولان، این استان حدود ۸۰۰ تا یکهزار پرستار کمبود دارد.

برخی از پرستاران بطور میانگین در ماه ۷۰ تا ۹۰ ساعت اضافه کاری اجباری دارند که میزان سنگینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha