حجتالاسلام قاسم جعفرزاده روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دلسوزان به فرهنگ، ارزشهای ملی و مذهبی و سرمایههای اجتماعی باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت فضای مجازی توجه داشته باشند و نکات و اشارات ظریف در آن را به عنوان راهبرد و مسیر حرکت خود اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید از سوی فعالان و متولیان فضای مجازی جدی گرفته شود و لازم است برای مدیریت این فضا همگان بسیج شوند و در مقابل تحرکات و آرایش هجومی معاندان و دشمنان دین و انقلاب اسلامی در فضای مجازی، نباید همیشه حالت دفاعی داشته باشیم، بلکه باید با بهرهگیری از آموزههای اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی حالت تهاجمی داشته باشیم.
او اضافه کرد: باید به برنامهها و اهداف ضدانسانی و ضداخلاقی فرهنگ امانیسم غربی ضربه وارد کنیم زیرا بهترین دفاع حمله است و نکته بسیار مهم دیگر حضور و کنشگری جدی و موثر همه فعالان در حجم گسترده و با محتواهای غنی در عرصه رسانه و فضای مجازی است به نحوی که در افکار عمومی تاثیرگذار بوده و نقشهها را برملا کند.
جعفرزاده افزود: به تجربه در تاریخ انقلاب اسلامی ثابت شده است که مقام معظم رهبری در فهم و درک مسائل جهانی و منطقه ای پیشتاز هستند و ضمن توجه به مسائل جاری در صحنه و تحلیل و بررسی آنها با ایمان کامل به وعدهها و سنتهای الهی، راهبردهای اصلی برای تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی و مقابله با برنامهها و نقشههای دشمن را ارائه میدهند.
راهبردهای مقام معظم رهبری راهگشای وضع به هم ریخته فضای مجازی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: نمونه این امر در قضیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است که معظمله متذکر شدند شکست این رژیم غاصب جبران نخواهد شد و رفته رفته، فرمایش ایشان با توجه به عمق جنایات رژیم کودککش محقق میشود و در اهتمام به فضای مجازی و رسانه هم باید راهبردهای ایشان راهگشای وضع به هم ریخته در مدیریت این بخش باشد.
جعفرزاده اظهار کرد: باید برای رسانههای فعال و متعهد که طیف بزرگی از جامعه را پوشش میدهند، محتواهای دشمنشناسی و شناخت اهداف ، برنامهها و ترفندهای دشمنان برای همراه ساختن افکار عمومی و راههای مقابله با آن را تولید کنیم و در اختیار فعالان و مدیران دلسوز فضای مجازی قرار دهیم تا از ناحیه آنها به صورت انبوه منتشر شود.
او تصریح کرد: فضای مجازی، حوزهای بسیار گسترده و با اهمیت است و رصد و مدیریت آن از عهده یک متولی یا دستگاه خارج است و باید برای مدیریت آن، تقسیم کار صورت گیرد و اداره کل تبلیغات اسلامی نیز در این راستا تکلیف دارد.
وی به وجود محتواهای موثر و جذاب فرهنگی و ارزشی در برخی دستگاهها از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه درباره مصادیق و موضوعهای جهاد تبیین مثل حجاب و عفاف، محتواهای بسیار تاثیرگذار و جذابی در اختیار داریم اما در حوزه انتشار، دچار ضعف هستیم و لازم است به تناسب تولید محتوا در حوزه انتشار نیز همکاریهایی صورت بگیرد.
استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و در آستانه انتخابات و به تناسب شور و حال و گفتمانهای انتخاباتی و با توجه به احتمال هجمههای معاندان جهت مقابله با شور و نشاط و مشارکت مردم، رصد و بررسی فضای مجازی از ناحیه شورای فضای مجازی استان افزایش یافته است.
نظر شما