وزیر بهداشت: شهامت جامعه پرستاری ایران در دوره کرونا زبانزد دنیا شد

مشهد-ایرنا-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کرونا شهامت و شجاعتی که جامعه پرستاری ما نشان داد زبانزد دنیا شد به طوری که هیچ بیماری روی زمین نماند و هیچ پرستاری از شیفت خود کنار نرفت.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام پرستاری در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود:پرستاری یک شغل عادی نیست و هدف اصلی شاغلان این حرفه کسب رضایت خداوند است و بعد معنوی آن بر دیگر بخش های آن برتری دارد و پرستاری یک شغل معنوی است و می توان فعالان این حوزه را روحانیان عرصه سلامت دانست.

وی ادامه داد: پرستاران نقش مهمی در مسیر انقلاب داشته اند و در زمینه پیشرفت این نهضت وظایف سنگینی را بر دوش کشیده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:هر فردی شغل پرستاری را انتخاب کرده باید اطلاعات خود را به‌روز کند. کسب دانش و مهارت به‌روز و تلاش و کوشش از وظایف ماست. تلاش مستمر، پژوهش و آشنایی با مهارت‌های جدید مهم است و باید در خصوص بیماری ها پژوهش کرد همچنین دقت و احساس مسوولیت نکته مهمی است یعنی وقتی بیماری به ما سپرده می‌شود ما در مقابل وی مسوول هستیم.

عین‌اللهی با اشاره به این که باید به عواطف و احساسات بیمار توجه کرد افزود:هر انسانی جسمی و روحی دارد و پرستار نباید تنها به جسم بیمار نگاه کند او را به شکل یک ماشین ببیند چرا که انسان دارای عواطف و روح است از این رو محبت، توجه و روحیه دادن شما پرستاران در بهبود بیماری بیماران موثر است.

وی اضافه کرد: توجه به اعتقادات بیمار نیز مهم است. ما غنی از ارزش‌های اسلامی هستیم. هیچ جایی در دنیا به اندازه ما غنی نیست و برای ما باعث شرم است که حتی مُهر در اختیار بیمار نگذاریم چون وقتی انسان بیمار می‌شود بیشتر به خدا نزدیک می‌شود و توجه به مسایل مذهبی بیمار از جمله نماز مهم است و در هیچ شرایطی مجاز نیستیم مسایل شرعی را رعایت نکنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آمورش پزشکی گفت: باید با بستگان بیمار برخورد مناسب داشت همچنین امیدواری و امیدبخشی به بیمار مهم بوده است و به هیچ وجه نباید بی‌مهابا مشکل بیمار را به وی گفت بلکه باید این مسایل را به تدریج بیان کرد.

عین اللهی تاکید کرد: حفظ اسرار بیمار نیز مساله مهمی است و شما پرستاران محرم اسرار بیمار هستید و حق ندارید اسرار بیمار را فاش کنید.

وی افزود: روایات مختلفی از ائمه اطهار(س) در خصوص جایگاه مراقبت و پرستاری از بیماران بیان شده است که همه آنها نشان از جایگاه والا پرستاران دارد.

او با اشاره به رشادت های پرستاران در دوران دفاع مقدس و دوران سخت کرونا اظهار کرد: پرستاران با از خود گذشتگی در این ایام تاریخ ساز شدند و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند.

یه گزارش ایرنا هزار نفر از پرستاران منتخب کشور در این آیین حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha