۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85299285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن هرگونه دخالت بیگانگان در آسیای مرکزی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه چین در دیدار با «بختیار سعیداف» همتای ازبک خود تاکید کرد که کشورش با هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی کشورهای آسیای مرکزی مخالف است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ یی با بیان این مطلب، افزود: دو کشور در راستای تقویت هبستگی و اعتماد متقابل، حمایت از چندجانبه گرایی واقعی و ترویج توسعه حکومت جهانی تلاش کنند.

وانگ با اشاره به اینکه چین و ازبکستان دو کشور همسایه دوست با سرنوشت مشترک هستند، اظهار داشت: روابط دو کشور همواره توسعه سالم و با ثبات را حفظ کرده است.

وی افزود: پکن مایل به همکاری با تاشکند در پیشبرد توافقات راهبردی وزیران امور خارجه چین- ازبکستان، همکاری همه جانبه سودمند متقابل و ساختن جامعه چین و ازبکستان با آینده مشترک است.

وانگ با تاکید بر اهمیت ایجاد نیروی پیشران برای توسعه مشترک، گسترش همکاری در زمینه امنیت سایبری و بیولوژیکی، مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر را خواستار شد.

بختیار سعیداف هم در این دیدار ضمن تاکید بر افزایش اعتماد بین سران دو کشور و روابط دوستانه بین دو طرف، خاطرنشان کرد کشورش از ابتکارات جهانی چین حمایت کرده و از سیاست چین واحد پیروی می کند.

وی در خصوص مسئله فلسطین، از موضع بی طرفی پکن و ترویج طرح «راه حل دو کشوری» قدردانی کرد.

دو طرف بر پبشبرد توافقات سران دو کشور، گسترش توسعه راهبردی و ایجاد مکانیسم گفت وگوی راهبردی میان وزرای خارجه دو کشور، توافق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha