فیلم | دستگیری شکارچیان بی‌رحم بزکوهی و بره‌هایش در منطقه حفاظت شده امروله کنگاور

کرمانشاه – ایرنا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و بی رحم که اقدام به شکار بزکوهی و ۲بره‌ آن در منطقه حفاظت‌شده امروله و دالاخانی کرده بودند، خبر داد.

«مجتبی گداری» عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر شکار غیرمجاز بزکوهی توسط افرادی در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی، موضوع در دستور کار محیط‌بانان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، متخلفین نیمه شب گذشته در تور اطلاعاتی محیط‌بانان قرار گرفتند که متاسفانه یک بزکوهی و ۲بره را شکار و اسلحه خود را نیز در یک نقطه کور در دل کوه، پنهان کردند.

گداری با بیان اینکه در این راستا ۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر و با حکم قضایی راهی زندان شدند، افزود: همچنین یک فقره اسلحه شکاری پنهان شده کشف، سه لاشه بز کوهی مادر و بره‌ها ضبط و خودرو متخلفین نیز راهی پارکینگ شد.

وی با اشاره به اینکه با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلفین، معلوم شد که آنها ۲ همدست دیگر داشته که متواری شده اند، عنوان کرد: مشخصات هویتی دیگر متخلفین احصا و با دستور دادستان تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

این مسوول اضافه کرد: هر کس اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

رئیس محیط زیست کنگاور خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت، حیات وحش و حفظ حقوق عامه مردم از وظایف اصلی حفاظت محیط زیست است و با متجاوزان به عرصه طبیعت و متخلفان شکار به طور جدی برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، شرق استان کرمانشاه دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که یکی از آنها منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی نام دارد و در دسته جاذبه های طبیعی شهرستان های شرق کرمانشاه قرار می گیرد.

این منطقه در حوزه استحفاظی سه شهرستان کنگاور، صحنه و سنقر در استان کرمانشاه قرار گرفته است و امروله و دالاخانی دو کوه بلند این منطقه به شمار می روند که نام این منطقه نیز از این دو گرفته شده است.

در مورد وجه تسمیه این دو کلمه گفته می شود که امروله از کلمه امرو و پسوند «له» ترکیب شده و امرو به گویش کردی همان امرود یا گلابی وحشی و «له» علامت تصغیر است. بنابراین امروله به معنی امرود کوچک و این اسم به خاطر وجود درختان امرود است، که به صورت جنگل های پراکنده در زمان های پیشین در نقاط مختلف آن دیده می شد.

مساحت این منطقه در حدود ۴۲ هزار هکتار می شود و دارای طبیعتی بی نظیر است. در این منطقه می توان چشمه های بسیاری را دید، از جمله می توان چشمه سهیل در ارتفاع ۳۰۰۰ متری، چشمه پونه در ارتفاع ۲۷۰۰ متری را نام برد.

حیوانات مختلفی در این ناحیه زندگی می کنند که از میان آنها می توان به پلنگ، بزکوهی، سیاه گوش، گربه وحشی، شغال، روباه، کفتار، کمرکولی، عقاب طلایی، دلیجه، چکچک پشت سفید، آگامای قفقازی و … اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha