۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85308128
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

«یورت زینل» چشم به راه میزبانی از پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان

گرگان- ایرنا- گلستان در ایام فاطمیه حال و هوای بهشت به خود گرفته است. بازگشت پیکر شهید غلامحسین تولی پس از ۱۱ سال دوری، بار دیگر عطر و بوی شهادت را در آسمان این استان پراکنده کرد. مردم روستای «یورت زینل» شهرستان گالیکش پس از شنیدن خبر بازگشت این پرستوی آسمانی خود را بدرقه شهید تولی آماده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، غلامحسین تولی بخشی از عمر خود در سنین کودکی و جوانی را در روستای یورت زینل گذراند و به همین دلیل اهالی این روستا خاطرات شیرین بسیاری از او دارند که این روزها فرصت مرور آن‌ها را با یکدیگر پیدا کرده اند.

از همان ابتدای روستا، تصاویر شهید تولی، زینت بخش یورت زینل است. در چند مغازه عکس شهید روی شیشه چسبانده شده و در سر در خانه‌ها پرچم ایران آویزان است و خبر از حال و هوای متفاوت روستا می‌دهد.

مقصد ما برای این گزارش، گفت‌وگو با اهالی روستا است برای همین اولین نفری که مقابلمان قرار گرفته را وارد بحث می‌کنیم.

صاحب مغازه است و شهید تولی را به خوبی می‌شناسد: «از روزی که خبر بازگشت پیکر شهید در روستا پیچید، انگار دوران دفاع مقدس برای ما تازه شد. همان روزهایی که هر روز منتظر خبر شهادت یکی از بچه‌های روستا بودیم.»

معصومه تولی اظهار کرد: انقلابی، مهربان و باگذشت بود. مردم روستا همیشه به چشم یک الگو به او نگاه می‌کردند و در موارد مهم و تصمیمات سرنوشت‌ساز او شهید تولی راهنمایی می‌گرفتند.

وی ادامه داد: با وجود آن‌که بیش از یک دهه از شهادت او می‌گذرد اما با پیداشدن پیکر شهید تولی انگار تازه به شهادت رسید. اگر چه شهید تولی ساکن گنبد بود و قرار است در این شهر به خاک سپرده شود اما ای کاش پیکرش را در روستایی که به دنیا آمده بود به خاک می سپردند.

«یورت زینل» چشم به راه میزبانی از پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان

مراد تولی یکی دیگر از اهالی روستای یورت زینل هم گفت: شهید تولی به جز دورانی که در روستا سکونت داشت، در سال‌هایی که ساکن گنبد بود هم به روستا می آمد. نماز اولش ترک نمی‌شد و پشتکار زیادی برای انجام کارها داشت.

وی افزود: همیشه در شرایط مختلف گشاده رو و خندان بود و شاید تصوری که بسیاری از اهالی از شهید تولی دارند، چهره همیشه خندان او بود.

«یورت زینل» چشم به راه میزبانی از پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان
صغری علی یاری خواهر همسر شهید تولی هم گفت: یکی از آرزوهای این شهید، خدمت به مردم و به طور ویژه اهالی روستای یورت زینل بود. هر کاری برای رفع مشکل مردم می‌توانست انجام می داد و از هیچ کمکی مضایقه ندشت.

حمید تولی دهیار روستای یورت زینل هم گفت: شهید تولی مرد خوش رفتاری بود.با تک تک مردم روستا رفتار خیلی خوبی داشت و برای همه الگو بود.

وی بیان کرد: با شنیدن خبر بازگشت پیکر شهید، مردم روستای یورت زینل برای آخرین میزبانی از این شهید لحظه شماری می‌کنند.

«یورت زینل» چشم به راه میزبانی از پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان
یکی دیگر از اهالی روستای یورت زینل گفت: شهید تولی همسایه ما بود. و مردم روستا به دلیل رفتار خیلی خوب شهید، ایشان را همانند برادر خود دوست داشتند.

صفیه تولی افزود: شهید تولی از کودکی با همسن وسالان خود فرق داشت وقتی شنیدیم پیکرشان برگشته بی اندازه خوشحال شدیم.

«یورت زینل» چشم به راه میزبانی از پیکر نخستین شهید مدافع حرم گلستان
شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha