وداع اشکبار مردم گنبدکاووس با پیکر شهید مدافع حرم + فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - اقشار مختلف مردم و مسوولان ولایتمدار شهرستان گنبدکاووس با چشمانی اشکبار با «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان که پیکر مطهرش پس از قریب ۱۱ سال دوری و غربت به وطن بازگشته بود، وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصلی امام جعفر صادق‌ (ع) گنبدکاووس شنبه شب میزبان پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی بود تا گروه‌های مختلف مردم و مدیران شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی برای آخرین بار با آن وداع کنند.

در این مراسم معنوی که با اجرای مداحی و روایتگری از سوی مداحان، همرزمان و نیز دختر شهید تولی همراه بود، امامان جمعه و علمای شیعه و اهل سنت، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم گنبدکاووس حضور داشتند.

همچنین پیش از این و عصر امروز هم پیکر غلامعلی تولی نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان ابتدا مورد استقبال دانشجویان، کارکنان و استادان دانشکده فنی دخترانه کوثر گنبدکاووس و در ادامه نیز در محل گلزار شهدای خوشنام (گمنام) این شهر مورد استقبال باشکوه و پرشور مدیران و اقشار مختلف مردم این شهرستان ولایتمدار قرار گرفت.

پیکر شهید تولی قرار است فردا یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۹ صبح از مقابل بیمارستان طالقانی گنبدکاووس تا مسجد قائمیه این شهر تشییع و در ادامه در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهرستان و در خانه ابدی آرام گیرد.

به گزارش ایرنا، پیکر شهید غلامعلی تولی که ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شده بود و پنج روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود اواسط هفته گذشته همراه با پیکر هفت شهید دیگر توسط گروه تفحص شناسایی و پیدا شد.

پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی و هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر پس از بازگشت به وطن ابتدا برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس روز جمعه به استان گلستان انتقال یافت.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه تعدادی از شهرهای استان گلستان هم با برپایی مراسم استقبال و وداع برای شهید تولی، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های شهیدان بر ادامه راه این عزیزان والامقام تاکید کردند.

شهید تولی اهل روستای «یورت زینل» از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۲۰ شهید مدافع حرم و چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که سهم شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر حدود ۵۲۰ شهید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha