۲۰هزارمیلیارد ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان طی ۲ سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان سمنان در سالن همایش غدیر استانداری، افزود: تخصیص این میزان اعتبار از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان سمنان چشمگیر و از راهبردهای ارزنده دولت سیزدهم طی۲سال گذشته است.

استان سمنان دارای ۲۱ شهر است و ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری سکونت دارد.

وی اظهار کرد: کمبود جمعیت از مهم‌ترین چالش‌های سمنان است و ضرورت دارد اعضای شوراهای استان با تبیین موضوع برای گره گشایی از این مانع قدم بردارند.

۲۰هزارمیلیارد ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های سمنان پرداخت شد

استاندار سمنان بیان کرد: بین بدنه استانداری و اعضای شوراها فاصله ای وجود ندارد و این هماهنگی و وحدت، ‌ موجب موفقیت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و امنیت شده است.

هاشمی افزود: مجموعه شوراهای اسلامی استان بدون هیچ چشم داشتی در خط مقدم خدمت به مردم هستند که این اقدامات با سیاست های دولت و همکاری فرمانداران، موجب دستیابی به اهداف مورد نظر شده است.

استاندار سمنان گفت: راهکار مقابله با حاشیه نشینی شهرها توجه به روستاها و روستاییان است که به منظور تحقق این راهبرد باید تخصیص اعتبارات برای رونق روستاها در همه حوزه‌ها مورد توجه باشد.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

۲۰هزارمیلیارد ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های سمنان پرداخت شد

جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی و آبرسانی در سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اعتباراتی در زمینه محرومیت زدایی و آبرسانی در این استان جذب شد.

محمد حمیدی افزود: در حوزه پسماند شهری و روستایی، مکان‌های مناسب برای دفن زباله‌ها شناسایی شده است و ضرورت دارد زباله‌ها پس از جمع آوری در این مکان‌ها دفن شود.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی، اقدامات ارزشمندی برای جذب قیر رایگان انجام شد.

۲۰هزارمیلیارد ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های سمنان پرداخت شد

تخصیص سهم یک‌درصدی از عواید استخراج معدن به روستاها مورد توجه باشد

رییس شورای اسلامی استان سمنان بیان کرد: شرایط و اقدامات لازم برای بهره‌مندی روستاییان از سهم یک درصد از عواید استخراج معدن مورد توجه باشد.

حسین گل‌هاشم افزود: در حوزه جغرافیایی برخی معادن استان سمنان روستاهای محرومی وجود دارند که اگر طبق قانون سهم آنها از سود برداشت معادن پرداخت شود نقشی مهم در محرومیت‌زدایی دارد.

وی ادامه داد: اقدام دولت سیزدهم در زمینه امکان افزایش جذب ارزش افزوده به عنوان راهکار مناسب برای درآمدزایی شهرداری‌ها ارزشمند است.

رییس شورای اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت صنعتی این استان، گفت: زمینه‌سازی جابجایی محصولات با استفاده از ظرفیت فرودگاه‌های استان به رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: ضرورت دارد با تمام قوا و همکاری لازم همه نهادها زمینه‌ساز حضور پرشور مردم در انتخابات شویم.

گل‌هاشم با اشاره به تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان سمنان، افزود: تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از بزرگراه حرم تا حرم نقشی مهم در رونق اقتصادی این خطه کویری دارد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha