سه اولویت آینده سمنان تا معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

سمنان - ایرنا - نشست تخصصی استاندار و مدیران کل ستادی استانداری روز سه‌شنبه در سالن غدیر استانداری برگزار شد و سه چشم‌انداز آینده استان تعیین و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار سمنان در این نشست تاکید کرد: آمادگی برای سفر دور دوم رییس جمهور به استان، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و همچنین برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، سه اولویت اصلی و اساسی مدیریتی در استان است.

سیدمحمدرضا هاشمی گفت: مجموعه اقدامات و همچنین حضور میدانی معاونان و مدیران کل ستادی استانداری در پای کار و پیگیری برای پیشبرد بهتر امور، از دلایل اصلی دستیابی به موفقیت ها و نتایج مطلوب است.

وی افزود: اهمیت دادن به مسائل اقتصادی، معیشت و اشتغال سرلوحه کاری دولت سیزدهم قرار دارد و در امر کنترل تورم و بازار، تحقق شعار سال، فرآوری مواد معدنی، اقتصاد دیجیتال، و روند هوشمندسازی ارائه نان، موفقیت های مطلوبی برای استان سمنان به دست آمد.

سه اولویت آینده سمنان تا معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

وی با اشاره به برخی دستاوردها، ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با ۱۹ هزار واحد مسکونی، آغاز روند اجرایی بزرگترین سایت ویلایی سازی، تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به استان، به‌روزرسانی پرونده های کمیسیون ماده پنج، امور زیربنایی و برنامه ریزی، پیگیری تکمیل طرح های نیمه تمام نیز دستاورد های شاخصی محقق شد.

سفر به ۴۰۰ روستا به همراه بازدید و مصوباتی برای حل مشکلات روستاییان با بیش از ۷۵ درصد تحقق مصوبات، از دیگر دستاوردها از بیان استاندار سمنان بود.

سمنان اولین استان با پوشش کامل تلفن همراه در شعب اخذ رای

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست بیان کرد: انتخابات در استان در مرحله تعیین شعب در هیات های اجرایی قرار دارد و بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های نظارت استان در حال انجام است.

احمد ریواده با بیان اینکه سمنان اولین استانی است که ۱۰۰ درصد شعب آن دارای پوشش تضمینی تلفن همراه است، افزود: آموزش های تخصصی در حوزه فرآیند انتخابات ویژه دست اندرکاران امر انتخابات در حال انجام است.

سه اولویت آینده سمنان تا معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

رییس ستاد انتخابات استان سمنان تاکیدکرد: رعایت حق الناس، بی طرفی و رعایت مُر قانون سرلوحه کاری دست اندرکاران امر انتخابات در استان قرار دارد.

دستاوردهای مختلف اقتصادی استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز گفت: استان سال خوب و موفقی را در امر اقتصادی پشت سر گذاشته و بالغ بر ۱۵۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد به چرخه تولید بازگشت و زمینه بیش از سه هزار فرصت شغلی را فراهم نمود.

محمدرضا صادقی افزود: یکی از رسالت های انقلاب اسلامی، عدالت توزیعی است، در ضریب جینی، سمنان سومین استان کشور از لحاظ کمترین ضریب جینی بود و کمترین شکاف طبقاتی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث تورم نقطه به نقطه و ماهانه سمنان همواره کمترین میزان تورم کشور را دارد، خاطرنشان کرد: استان سمنان در رشد اقتصادی با احتساب نفت، رتبه سوم و بدون احتساب شاخص نفت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

سه اولویت آینده سمنان تا معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه گداری خارجی اولویت کاری در سال جاری است، تاکنون پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز از تمامی کارکنان حوزه مدیریت منابع انسانی برای تلاش های صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد.

سه اولویت آینده سمنان تا معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

محمد حمیدی با اشاره به مدت حضورش در معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، بیان کرد که در در این مدت تلاش شد در بخش پرداخت ها و توجه به مباحث و مسائل کارکنان مجموعه و تامین و بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات بهترین عملکرد ثبت شود.

در این نشست ابوذر عرفانی که با حکم احمد وحیدی وزیر کشور به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان منصوب شده بود، معارفه شد.

سه اولویت آینده سمنان تا معرفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

عرفانی اهل سمنان و دانشجوی دکترای مدیریت بوده و تا کنون مسئولیت هایی همچون مدیرکلی حقوقی دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، مدیرکلی ارتباطات دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، مشاور و مدیرکلی حوزه استاندار قم، سرپرستی دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قم، و همچنین مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه استان سمنان را در کارنامه خود دارد.‌

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود و هشت شهرستان دارد.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha