۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85311429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات رایگان ۱۳ مرکز بهزیستی اصفهان به بیماران مبتلا به ایدز

اصفهان-ایرنا- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۳ مرکزکاهش آسیب اعتیاد اقدام به ارائه خدمات رایگان پیشگیرانه، آموزشی و بیماریابی «اچ آی وی » در این منطقه می‌کنند.

سمیه کریمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌ها و شرکای اصلی کمیته پیشگیری و کنترل ایدز در کشور است و در۱۳ مرکز کاهش آسیب اعتیاد اقدام به ارائه خدمات رایگان پیشگیرانه، آموزشی و بیماریابی « او آی وی »می‌کند.

وی افزود: این مراکز به شکل ثابت و سیار در ۶ شهرستان اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر،فلاورجان، فنجان و کاشان فعال هستند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: همچنین خدمات حمایتی مددکاری و توانمندسازی به بیماران دارای « اچ آی وی مثبت »در مراکز باشگاه مثبت که تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارند، ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در استان اصفهان دو باشگاه مثبت در شهرستان‌های اصفهان و کاشان وجود دارد و بیماران « اچ آی وی مثبت » تحت پوشش باشگاه مثبت سازمان بهزیستی قرار دارند.

کریمی تأکید کرد: تمام کشورهایی که موفق به کاهش میزان این ترس شده و توانسته‌اند انگ و بدنامی را از این بیماری جدا و حذف کنند، موفق به کنترل بیماری شده‌اند و هر کشوری که میزان باورهای غلط ،انگ و بدنامی مربوط به « اچ آی وی » در آن‌ها زیاد باشد به سمت همه‌گیری‌های وسیع پیش می‌روند.

کریمی گفت: ما باید راه‌های انتقال بیماری « اچ آی وی »را بشناسیم و خطرات رابطه جنسی محافظت نشده ، استفاده از سرنگ‌های مشترک در تزریقات خونی و از طریق مادر به جنین را آگاهی‌رسانی کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به « اچ آی وی » خویشتن‌داری، وفاداری، شریک جنسی معدود و ثابت، استفاده از وسایل حفاظتی در رابطه جنسی و آزمایش در دوران بارداری است.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم همه افراد در معرض ابتلا هستند،پس آزمودن بدهیم و ترسی از آزمودن دادن نداشته باشیم زیرا انجام همه مراحل آزمودن و تشخیص و درمان در کشورمان محرمانه و رایگان است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: بدانیم مهم‌ترین راه کنترل بیماری در کشور شناسایی بیماران و ترغیب آن‌ها به مراقبت و درمان است.

وی اضافه کرد: ما باید بدانیم بیماری اچ آی وی ،یک بیماری عفونی ساده و قابل‌کنترل مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل پرفشاری خون و دیابت است،به‌شرط اینکه زود تشخیص داده شود و تحت مراقبت و درمان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha